سلام فرمانده  رونمایی از یک نیاز
سلام فرمانده  رونمایی از یک نیاز
معین نیوز_مدتی است فضاهای رسانه ای و اجتماعی کشور متاثر از سرودی است که جدای از اجرای آن در داخل ،انسوی مرزها را نیز درنوردیده و در کشورهای مختلف و همسایه در حال اجرا است...

مدتی است فضاهای رسانه ای و اجتماعی کشور متاثر از سرودی است که جدای از اجرای آن در داخل ،انسوی مرزها را نیز درنوردیده و در کشورهای مختلف و همسایه در حال اجرا است.

این اثر جدا از نقدهایی که بر آن وارد است و حاشیه هایی که به آن زده اند در حوزه مخاطب شناسی عام توانسته جایگاه خوبی برای خود رقم بزند که نشان از کارکردی نسبتا حرفه ای در خلا نیازهای جامعه برای مخاطب خویش با همه پشتوانه های سیاسی ، فرهنگی و مذهبی آن دارد.

سلام فرمانده از آن تیپ کارهای توده وار با خاصیت ملودی ان، جذابیت خودش را دارد که هرکسی با شنیدن این آهنگ در ناخودآگاه خلوت ضمیر خود چه باور داشته باشد یا منتقد و ناباور ، انرا بر زبان می راند.

این سرود جدای از وجود یک اثر در حوزه هنر مذهبی ، انچه را که رونمایی کرد از یک سو کانون توجه قرار دادن مهدویت است که در شرایط جهان پر تلاطم امروز نقش مهمی در بهره برداری های سیاسی و مذهبی با هدف انسجام بخشی به باورمندان این تفکر مذهبی دارد و این نگرش در

ژئوپلتیک جهان تشیع با بیش از ۲۵۰نیلبون جمعیت در کنار جعرافیای جهان اسلام قابلیت غیر قابل اتکاری است که با دو بال شهادت و انتظار به حرکت سیاسی خود ادامه می دهد که کارکرد های فرهنگی و مذهبی متناسب با ذائقه جامعه هدف ، بویژه نسل جوان می تواند در فهم و درک بیشتر از این نگرش و نگاه مذهبی و آموزه های ان بسیار حایز اهمیت باشد.

سلام فرمانده هرچند یک اثر هنری ایده آل و شاخص شاید به حساب نیاید اما با همه کاستی هایش در دیگر سوی سکه خود فرصتیر برای رونمایی از یک نیاز فرهنگی به شمار می رود که در خلا فعالیت های باپشتوانه های اینچنین اثری موفق بود ه است.

این سرود نشان داد که جامعه نیازمند یک محرک است تا اشتیاق خود را برای بروز استعدادها و همگرایی در فعالیت های اجتماعی نشان دهد.

مخاطبانی که در دور این اثر گرد هم آمده اند به جز بخشی سازمان یافته مابقی افرادی بدون گرایش خاص هستند که چهره ها و تیپ ها از خانواده ها و نوجوانان و جوانان مختلف حاضر در جمع همراه خوانان این سرود نشان دهنده همان احساس نیاز است که باید فکری برای آن شود.

جامعه امروز ایران در شرایطی که با چالش های مختلف روبرو است کارکردهای مناسب فرهنگی و اجتماعی و پشتیبانی از هنرمندان و صاحب نظران بدون تقسیم بندی های سلیقه ای و محفلی انان و با درک ایرانی بودن این جامعه می تواند نقش مهمی در نشاط و همگرایی های اجتماعی برای برون رفت از چالش ها داشته باشد.

اکنون بلید زمینه های بهره مندی بهتر از طرفیت ها را فراهم و از سلام فرمانده به آن سوی سکه نیاز جامعه نیز بنگریم.