شاخص های امنیتی در گیلان ارتقاء یافته است
شاخص های امنیتی در گیلان ارتقاء یافته است
معین نیوز_استاندار گیلان گفت: با تلاش و اهتمام نیروی انتظامی استان ؛ بسیاری از شاخص ها در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود و ارتقاء یافته است.

ارسلان زارع روز یکشنبه در  مراسم صبحگاه مشترک  نیروی انتظامی به مناسبت آغاز هفته ناجا با بیان اینکه با جلب اعتماد عمومی مردم شاخص امنیتی محقق می شود،  افزود: کشور ما حدود هشت ماه است که در گیر  بیماری کروناست ، بیماری که در همه عرصه های اجتماعی جامعه تاثیر گذاشته و نیروی انتظامی در همین ارتباط در عرصه های مختلف  توانست نقش آفرینی  کند و  در نظارت ، حضور عمومی و در ارتباط مشاغل، سربلند بیرون بیاید و این وظیفه خطیر همچنان ادامه دارد.

وی با قدردانی از نیروی انتظامی گیلان اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه اجتماعی در اختیار  ناجا دانست و تصریح کرد: پلیس مرجعی است که تصمیمات و  اقدامات خود را مبتنی بر قانون انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: نیروی انتظامی در تمام عرصه های اجتماعی حضور داشت و  مرز داران نیز به صورت شبانه روزی در دفاع از کیان سرزمین مان تلاش وافر دارند .

وی با اشاره به شعار هفته ناجا به عنوان “با هم برای  امنیت و سلامت”  اظهار کرد: نیروی انتظامی وظایف گوناگون و گسترده ای دارد که این مهم نشاندهنده اهمیت والای آن است و ارتباط مستقیم نیروی انتظامی و مردم بر سنگینی وظایف ناجا افزوده است ؛ چرا که به عنوان الگوی نظم و انضباط آحاد جامعه مطرح هستند.

زارع با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه ایام سال به صورت شبانه روزی وظایف خود را در کشور و استان انجام می‌دهد ، اضافه کرد: نیروی انتظامی در برخورد با مردم با رعایت ادب و اخلاق و همچنین با مهارت حرفه‌ای سبب جلب اعتماد عمومی شده است.
وی اضافه کرد:  همه اقدامات نیروی انتظامی با اهمیت تامین اصل امنیت برابری می‌کند و  امنیت پایه و دوام ارتقای هر جامعه است، از این رو ، انجام هر کاری نیازمند تامین امنیت است.
وی با بیان اینکه نشاط، بالندگی، توسعه و پیشرفت نیازمند تامین امنیت است ادامه داد: شکوفایی و بالندگی هر جامعه‌ای اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی  و صنعتی مستلزم تامین امنیت است و بر بستری از امنیت عمومی محقق می‌شود؛ همچنین مشارکت مردم و ارتباط با آنها یکی از مهم‌ترین عوامل فرآیند تامین امنیت در جامعه است.

استاندار گیلان بیان کرد: امنیت عمومی از مطالبات مردم است و انتظار مردم این است که با متجاوزان امنیت عمومی برخورد صورت گیرد که این امر نیز با جلب همکاری و مشارکت مردم و شهروندان محقق می‌شود.
از بیست و هفتم مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.