محسن یوسفی، دادستان رودبار شد
محسن یوسفی، دادستان رودبار شد
معین نیوز_محسن یوسفی، قاضی برگزیده سال 1402 استان گیلان و بازپرس پیشین دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، صبح چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه، طی مراسمی با حضور سیدمهدی فلاح میری دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی رودبار؛ به عنوان دادستان این شهرستان معارفه شد.

به گزارش صاحب مقصودی، فلاح میری در آیین تودیع و معارفه دادستان رودبار با قدردانی از تلاش ها و شایستگی های اسماعیل رستمی دادستان سابق این شهرستان، اظهار داشت: وفاق و همدلی مسئولان در حل مشکلات شهرستان ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، توجه به حقوق عامه را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: کسانی که امنیت عمومی و روانی جامعه را برهم زده و حقوق مردم را زیر پا می گذارند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل و هم پوشانی تمام دستگاه ها را ضروری دانست و تصریح کرد: مردم تمام مسئولان را نماینده نظام می دانند و همه باید در راستای حل مشکلات و نیازهای مردم تلاش کنند.

دادستان مرکز استان با بیان برخی معضلات شهرستان رودبار از جمله عوارضی، آفت ها و سموم در باغ های زیتون و زیرساخت های آب شهری ابراز داشت: این مسائل از مطالبات مردم این منطقه است و دادستان باید به عنوان مدعی العموم پیگیر آن باشد.

وی همچنین صیانت از بیت المال را از موارد مورد تاکید در سند تحول عنوان کرد و افزود: بیشترین برداشت از کوه، رودخانه و مرتع در این شهرستان صورت می گیرد ولی مردم منطقه کمترین منفعت و بهره مندی را از این معادن دارند.

فلاح میری در پایان قانون را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و خاطر نشان کرد: عدالت در جایی مفهوم دارد که قانون اجرا شود.

در پایان این مراسم محسن یوسفی با حکم رئیس قوه قضائیه به سمت دادستان شهرستان رودبار منصوب و از تلاش‌های اسماعیل رستمی دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.