هر دانشجو باید پس از فارغ التحصیلی حداقل با یک حرفه مهارتی آشنا باشد
هر دانشجو باید پس از فارغ التحصیلی حداقل با یک حرفه مهارتی آشنا باشد
معین نیوز_به گزارش معین نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، نماز دشمن شکن جمعه همانند هفته های گذشته، روز جمعه با حضور مردم همیشه در صحنه رشت در مصلای بزرگ امام خمینی( ره) برگزار شد.

دکتر مجتبی ملکی چوبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در نماز جمعه این هفته به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز ، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب خواند و گفت: یکی از برکات نظام و انقلاب اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال ۶۱ با کمک یک میلیونی حضرت امام ( ره) شروع به فعالیت کرد و این نهال از سال ۶۱ تاکنون تبدیل به درختی تنومند و شجره طیبه ای شد که الان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه در بین دانشگاههای ایرانی و خارجی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام می درخشد.

وی ادامه داد: در این دانشگاه ۳۰ هزار عضو هیات علمی،۳۵ هزار کارمند، ۲۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی و ۱۶۰ هزار دانش آموز در مدارس سما در کل چرخه تحصیلی از پیش دبستانی تا دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این تعدادافراد مشغول خدمت رسانی به جامعه آموزشی کشور هستند و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی بار ۴۰ درصد آموزش عالی کشور را به دوش می کشاند.

ملکی چوبری خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته ما شاهد خروج نخبگان و جوانان به کشورهای آسیای میانه مانند مالزی، روسیه و … بود و به بهانه ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به این کشورها سفر و مهاجرت می کردند که هم از کشور ارزها خارج میشود و هم مشکلات امنیتی برای کشور ایجاد می کرد که با وجود دانشگاه آزاد اسلامی این مسائل به حداقل رسید. وی افزود: ما به دنبال آن هستیم تا ماموریت هایی را که مقام معطم رهبری برای ما مشخص کرده اند به سرمنزل مقصود برسانیم و در فضای آموزش عالی کشور، حفظ کیان دانشگاه، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی در سیستم آموزشی کشور را فصل الخطاب خود قرار داده و با خرد و تعقل و دانشی که در دانشگاه وجود دارد، در راستای ارتقای مهارت و رفع مشکلات استان استفاده و از آن بهره برداری کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال آن است که مطابق با دانشگاههای نسل سوم و چهارم حرکت کند و از آموزش محوری به طرف مهارت آموزی حرکت کند و هر دانشجو باید پس از فارغ التحصیلی حداقل با یک حرفه مهارتی آشنا باشد.

وی تاکید کرد: باید ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان که با نگاه و پشتیبانی پدرانه خود همواره حامی دانشگاه هستند تشکر کنم و این پشتیبانی زمینه سازی باشد تا ما شاهد رشد و ارتباط و پیشرفت سیستم آموزش در استان گیلان باشیم .