وقتی یک نفر شاخ می شود !
وقتی یک نفر شاخ می شود !
معین نیوز_ یونس رنجکش/تصویر غیر متعارف زنی مو بلوند در راهپیمایی جمعه گذشته در تهران که به انگیزه روز مبارزه با استکبار و آمریکا برگزار شده بود دست به دست در شبکه های مجازی و رسانه ها انتشار یافت...

تصویر غیر متعارف زنی مو بلوند در راهپیمایی جمعه گذشته در تهران که به انگیزه روز مبارزه با استکبار و آمریکا برگزار شده بود دست به دست در شبکه های مجازی و رسانه ها انتشار یافت.

حرکت آن زن با هر انگیزه ای که بود به دلیل بی سابقه و غیر منتظره بودن در مراسمی اینگونه رسمی امری ناباورانه تعبیر و تعجب برانگیز شد.

اگر چه مشابه این تصویر با کمی تفاوت را در زمان های تبلیغات انتخابات ها و روزهای رای گیری و یا برخی اجتماعات که نشان از نماد های همبستگی از آن می رفت از افرادی در فضاهای رسانه ای شاهد بوده ایم ،اما زنی بدون روسری و حجابی این شکلی در این چهار دهه عمر نظام جمهوری اسلامی در چنین جمعیت و مراسم رسمی را نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت بویژه در این روزهای آغشتگی مرز اعتراض و اغتشاش که از بهانه های ان برداشتن قانون حجاب اجباری و توجه به آزادی های فردی برای زنان تفسیر می کنند.

نکته جالب از انچه در رودرویی با این زن مو بلو ند گزارش شده است نگاه تعجب بر انگیز عده ای و تذکر برخی دیگر در کنار عبور آرام و بی تنش وی از میان جماعت بود که حتی از تذکر پلیس امنیت اخلاقی هم خبری نبود! رفتار این زن هر آنچه بود و با هر بهانه ای به سمت راهپیمایی هدایت شد نتیجه آن مهم است و ان هم از یک سو تست و اندازه گیری استانه تحمل در رودرویی با پدیده های اینچنین در جامعه و در دیگر سو نگاه به یک تغییر اساسی شاید به وقت آینده باشد!این مو بلوند روز جمعه استکبار ستیزی ، در نگاه یک جماعت متفاوت، شاخ شد اما تاثیر این شاخ شدن را باید در رفتار و سیاست های آینده جستجو کرد!