چریک ایستاده!
چریک ایستاده!
معین نیوز_یونس رنجکش/صحنه های منتشر شده از آخرین لحظه زندگی یحیی سنوار رهبر حماس که از او به عنوان طراح عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی در خاک  اسرائیل یاد می کنند بویژه آنگاه که با آخرین ابزار در دستش به سمت پهباد مهاجم  در حال نبرد بود واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی و فضای مقاومت علیه رژیم نتانیاهو به همراه داشت...

صحنه های منتشر شده از آخرین لحظه زندگی یحیی سنوار رهبر حماس که از او به عنوان طراح عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی در خاک  اسرائیل یاد می کنند بویژه آنگاه که با آخرین ابزار در دستش به سمت پهباد مهاجم  در حال نبرد بود واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی و فضای مقاومت علیه رژیم نتانیاهو به همراه داشت.

او در این سکانس آخر از زندگی نشان داد که چریکی ایستاده در قامت یک مبارز و الگویی برای نسل هایی است که باور به ادامه راه مقاومت برای آرمان های خود  دارند همان گونه که او ار کودکی در اردو گاههای آوارگان فلسطینی برخواست و تا آخرین لحظه در قامت یک چریک مبارز باقی ماند.

آنچه او اما در این یکسال انجام داد نشان می دهد که خط جدیدی در مسیر تغییرات آینده منطقه و جهان رقم خواهد خورد.

۷ اکتبر را در واقع باید کلید واژه تغییری نامید که یکسال پیش با عملیات طوفان القصی در قلب رژیم صهیونیستی  آغاز شد و حالا در دوسوی آن آینده ای دیگر برای خاورمیانه و شاید هم جهان پیرامون قدرت ها پدیدار خواهد شد.

با رونمایی از پیدا و پنهان دو سوی مناقشه این روزهای ایران و اسرائیل و شلیکی که به قلب نیروها و رهبران جبهه مقاومت از غژه تا سوریه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی در همراهی همپیمانان آمریکایی ،غربی و عربی  انجام شد جهان پیرامون متاثر از دوگانه جنگ و صلحی است که گریزی ازآن نمی توان در نظر گرفت.

آنچه اما در یکسال گذشته بیش از همه به چشم مئ آید نقش کلیدی افراد و جریاناتی است که تغییر پیش بینی شده یا ترسیم کرده را به جلو انداخته اند و با طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی ضمن  انجام ضربه ای تاریخی به حیثیت و هیبت رژیم صهیونیستی موجب تغییرات فیزیکی و تند شدن جنگ میدان غزه و کشاندن دامنه آن تا بلندی های جولان و لبنان و حذف رهبران سیاسی و کاریزماتیک از هنیه  و سید حسن نصرالله در قلب تهران و لبنان  در کنار فرماندهان و مستشاران نظامی ایران و در نهایت یحیی سنوار شده است که این خود گامی جدید در مسیر تغییرات پیش رو است.

رژیم صهیونیستی اگرچه به دلیل مراقبت های امنیتی با امکانات و ابزار های رایج  قادر به حذف و ترور رهبران حماس و حزب الله نبود و عملیات های هوایی با بمب های چند تنی  خاص بر سر ساختمان ها را تنها مسیر اهداف حذفی و ترور خود می بیند در نهایت به آنچه می خواست رسید اما این پایان کار مقاومت با حذف رهبران نیست.

امروز اما اگرچه از رهبران پر آوازه جبهه مقاومت که آخرین آن یحیی سنوار بود جز یادی نماند و در خاطره ها ماندگار شدند اما آنان اسطوره هایی هستند برای قیام بعدی و جریان های تغییری که گریزی از آن نیست و شعله های جنگ آیتده را شعله ور تر خواهد کرد.

اینک با مرگ اسطوره ها مقاومت پایان نیافت، بلکه از لایه ای به لایه ای دیگر با جریانی مقاوم تر انتقال و بزودی اثرات  تغییر  آن نمایان تر خواهد شد زیرا چریک ها هنوز ایستاده اند!