یک روز خاص از انتخاب تا تشییع!
یک روز خاص از انتخاب تا تشییع!
معین نیوز_یونس رنجکش/ردیف شدن برخی اتفاق ها در روزهای خاص یاد آوری هایی برای تجربه ها است بویژه برای ملتی که درسرشت آن سرنوشت پر رمز و رازی نهفته است و هر روز از روزشمار تاریخ ایران زمین گره خورده در وقایعی است که گاه پیوستگی موضوعات مرتبط با ان جای شگفتی دارد...

ردیف شدن برخی اتفاق ها در روزهای خاص یاد آوری هایی برای تجربه ها است بویژه برای ملتی که درسرشت آن سرنوشت پر رمز و رازی نهفته است و هر روز از روزشمار تاریخ ایران زمین گره خورده در وقایعی است که گاه پیوستگی موضوعات مرتبط با ان جای شگفتی دارد.

اگر از منظر تقدیر به رخدادهای این مرزو بوم بنگریم به روزها و ماههایی خاص بر می خوریم که گاه چند حادثه و رخداد در مسیر تاریخ موجب برجستگی های آن شده است و خرداد ماه نیز از منظر رخدادهای تاریخی سال های پیش و پسا انقلاب اسلامی نشانه گذاری خاصی دارد که در ماهیت ان حوادث تاریخ ساز بسیاری برای ملت ایران رقم خورده است.

در روزشمار این ماه اگر از رویدادهای مختلف بگذریم یک نکته در آن برجسته است و ان روزهای انتخابات برای رویداد رونمایی از جمهوریت است و از میان تمام روزهای ایستادن مردم در پای صندوق های انتخاب رییس جمهور، یک روز به حماسه تعبیر شد برای یک حضور گسترده و غافلگیرانه که دوم خرداد ۷۶بود.

آن انتخاب و ان حضور میلیونی را باید نقطه عطفی در اتفاق سال های بعد در رویش ها و ریزش های سیاسی و تحولات بنیادین در مسیر انقلاب اسلامی دید که بی تاثیر از آن شگفتی نبود چرا که موجب تغییر در ساختارهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شد.

حالا اما این دوم در بیست و سه سال بعد رنگ و بویی دیگر گرفت ، اما نه برای شادمانی در پیروزی رقابت های سیاسی بلکه روزی برای تشییع رییس جمهور دیگری شد که در یک سقوط نابه بهنگام و دردناک در مسیر خدمت خلق به خالقش پیوست.این دو رخداد اگرچه اتفاقی از سر تقدیر و سرنوشت بود اما گره در یک عنوان از حماسه در حضور انتخاب و تشییع برای مرد جمهور داشت!

حالا ملتی مانده در تعجب از این نشانه گذاری دست سرنوشت.

  • نویسنده : یونس رنجکش