برنامه‌ریزی و مقابله با خشکسالی و تمرکز برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در تابستان ۱۴۰۳ در استان قزوین
برنامه‌ریزی و مقابله با خشکسالی و تمرکز برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در تابستان ۱۴۰۳ در استان قزوین
معین نیوز_به گفته معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بحث بارش های پاییزی و زمستانی متاسفانه پیش بینی ها محقق نشده و به همین دلیل از هم اکنون برای مقابله با خشکسالی و تامین آب مورد نیاز مردم در تابستان 1403 متمرکز شده و برنامه ریزی می کنیم.

به گزارش روابط عمومی، علیرضا جزء قاسمی در جریان سفر یک روزه به استان قزوین و بازدید از پروژه ها افزود: وضعیت بارش در نوار شمال غرب کشور کم و نگران کننده است به نحوی که به عنوان نمونه استان قزوین با کاهش ۶۸ درصدی بارش ها نسبت به بلند مدت مواجه شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم هوشیار شده اند و ذهنیت روشنی در خصوص تغییر اقلیم و کم بارشی دارند و در این زمینه چاره ای بجز درخواست همکاری از مردم برای مدیریت تقاضای آب نداریم تا بتوانیم تابستان سال آینده را با کمترین چالش سپری کنیم.

جزء قاسمی همچنین شرکت آبفای استان قزوین را از جمله شرکت های سرآمد در سطح کشور دانست که در زمینه هایی چون هوشمند سازی، مدیریت انتقال و مصرف آب، فرهنگ سازی، اجرای پروژه های تنش آبی و غیره در سطح کشور سرآمد است و در عین حال تاکید کرد با الویت دهی به پروژه های مهم تامین آب از منابع سطحی( از سد طالقان)برای شهر قزوین، محمدیه و مهرگان، تاکستان و آبیک می توان چالش کم آبی را کنترل کرد.

“مطلوب خواندن پیشرفت ۵۵ درصدی پروژهای جهاد آبرسانی به تامین آب روستاها”

در ابتدای این برنامه، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در سخنانی گفت: با وجود افت شدید منابع زیر زمینی بعلت شرایط اب وهوایی با برنامه هایی نظیر: تامین منابع جایگزین و افزایش آگاهی مردم در مدیریت مصرف تلاش می کنیم چالش های این کمبود به حداقل ممکن برسد

وی با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه های جهاد آبرسانی به تامین آب روستاها آن را مطلوب خواند و یادآور شد: در بخش شهری مشکل داریم ولی در عین حال برنامه های کاملی داریم که در صورت تخصیص اعتبار لازم و اجرایی شدن آن، آب مورد نیاز مردم در دسترس آنان خواهد بود که مهمترین آن پروژه انتقال آب از سد طالقان است.

بیرنوندی همچنین در خصوص وضعیت پروژه های فاضلاب تصریح کرد: در سطح استان ۷۵ درصد شبکه توزیع و و ۲۵ درصد از تصفیه خانه ها اجرا شده و برای تکمیل نیاز به اعتبارهای متناسب دارد.

گفتنی است در جریان سفر یک روزه علیرضا جزء قاسمی، معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان قزوین از پروژه های تصفیه خانه اضطراری تامین آب شهر آبیک، طرح آبرسانی به محمدیه و مهرگان و نیز طرح آبرسانی شرق قزوین بازدید به عمل آمد.

لازم به ذکر است که پروژه عظیم آبرسانی شرق قزوین برای جبران کمبود آب آشامیدنی این شهر است که شامل ۱۶ حلقه چاه عمیق، ۲۹ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ هزار متر مکعب مخزن بین راهی(ارنجک)، ایستگاه پمپاژ ارنجک با تاسیسات جانبی و ۲۰ هزار متر مکعب مخزن پونک می باشد.