وی افزود : استفاده از پایش عملکرد، مشکلاتی نیز دارد که شامل تمرکز صرف بر روی نتایج و عدم تفسیر صحیح پایش عملکرد می باشد.
معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران با تشریح مدل ارزیابی عملکرد مناطق گفت: عملکرد از سه جهت سنجیده می شود ؛ مقایسه استان با خود استان، مقایسه استان با سایر استان ها و مقایسه استان با میانگین برنامه ها است گفت: توجه به مشکلات استان هادر پایش عملکرد، در نظر گرفته و در پایش ارزیابی مناطق دیده می شود.
وی افزود : حوزه تجاری ، فناوری اطلاعات و شبکه به عنوان پیشران تمام حوزه ها ، اثرگذار در ارزیابی عملکرد در بیشتر شاخص ها هستند.
دکتر نبی زاده همچنین اظهار داشت : اکوسیستمICT به سرعت در حال پیشرفت است و با بهبود ارزیابی عملکرد استان ها و هماهنگی بیشتر با حوزه ستادی شرکت مخابرات ایران می توان در حوزه داخلی حداکثر بازده و بهینه سازی را داشت.
معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران افزود : با اشاره به اجرای مدل جدیدی از ارزیابی عملکرد در شرکت ، گفت : در این مدل اهمیت بیشتر به اولویت های راهبردی و شاخص های قابل اتکا و مستند داده می شود.
وی اظهار داشت : در مدل جدید ، تاثیر رضایت مدیریت ارشد سازمان بر ارزیابی تعریف جوایز و اخطار های میان دوره ای ، در نظر گرفتن صحت و دقت صورت های مالی و گزارش های خود اظهاری در مدل جدید انجام می شود .
دکتر نبی زاده با تقدیر از عملکرد اکثر استان ها در افزایش رتبه عملکرد خود گفت : در نتیجه تمام این عملیات نقاط قابل بهبود شناسایی شده و تمرکز شرکت بر افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف قرار می گیرد.