رونمایی از یک رویداد نمایشگاهی ایران در آستراخان روسیه
رونمایی از یک رویداد نمایشگاهی ایران در آستراخان روسیه
معین نیوز_هفتمین نمایشگاه توانمندیهای اقتصادی و تجاری ایران با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی در آستراخان روسیه نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و جمعی از فعالان اقتصادی و تجاری ایران و آستراخان روسیه و داغستان در کنار شهر ساحلی آستراخان رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش معین نیوز این نمایشگاه که از چهارم تا هفتم ابانماه ادامه دارد جمعی از تجار و بازرگانان به ارائه محصولات حوزه فعالیت خود پرداختند.

حسن مرتجی مدیر عامل شرکت پارس پگاه تجارت مجری برگزاری نمایشگاه با اشاره به برنامه ریزی های چند ماهه برای برگزاری این نمایشگاه و مکاتبات متعدد با تجار و بازرگانان ضمن تقدیر از همراهی های سرکنسول ایران در استراخان ، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و فعالان اقتصادی و تجاری ایران در پشتیبانی از برگزاری این نمایشگاه گفت : ۳۰ غرفه در نمایشگاه شرکت دارد.وی اطهار کرد: در طول برگزاری نمایشگاه دیدارهایی برای بازدید و رایزنی های اقتصادی پیش بینی شده است.

وی در ایین افتتاح این نمایشگاه که رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه و همچنین رییس اتاق داغستان هم حضور داشتند خواستار همکاری های بیشتر برای تبادل تجاری با حضور فعالان اقتصادی و بازرگانان روسیه مستقر در آستراخان و نشست های تخصصی شد.

وی افزود : از سوی شرکت مجری نمایشگاه به تمامی اتاق های بازرگانی استان های روسیه و شرکت های مختلف برای حصور و همراهی در نشست های تخصصی و کاری مکاتبه شده است و تمهیداتی برای برقراری ارتباطات تجاری بین تجار روسیه و ایرانیان شرکت کننده در نمایشگاه انجام گرفته است.

به گفته وی ، نمایشگاه آستراخان با توجه به تجربیات گذشته با هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین تولید کنندگان و بازرگانان ایرانی با بازارهای روسیه به محوریت استان آستراخان انجام شده است که سهم بسزایی در گسترش روابط تجاری خواهد داشت. مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه هم ضمن تشکر از حضور تجار و تولید کنندگان ایرانی در این نمایشگاه و همت برگزار کنندگان در این زمینه از آمادگی این کنسولگری برای حضور برنامه محور در مسیر تقویت روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه خبر داد.

وی با تاکید بر اگاهی از قوانین و مقررات و چگونگی حضور در بازارهای روسیه را از اولویت های کار تجاری و سرمایه گذاری در این کشور یاد کرد که باید مورد توجه فعالان اقتصادی و تجار ایرانی قرار گیرد.

به گفته وی ، برگزاری هرگونه نمایشگاه و برنامه های مختلف حضور فعالان اقتصادی در آستراخان در صورت آگاهی کنسولگری از پشتیبانی های لازم جهت تسریع در روند و تسهیلگری برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: این کنسولگری تلاش های بسیاری را با توجه به سیاست های دو کشور در مسیر گسترش روابط تجاری و اقتصادی برای برقراری پیوندهای بیشتر بین تجار و فعالان اقتصادی ایرانی با بازارهای روسیه بویژه استراخان دارد و برگزاری این نمایشگاهها هم فرصت بسیار خوبی برای شناخت بهتر و بیشتر از ظرفیت های یکدیگر است.

وی گفت : باید تلاش شود از هر فرصتی در مسیر تقویت روابط و ایجاد فضای حضور برای تجار و فعالان اقتصادی در بازارهای منطقه استفاده کرد و اگر قوانینی هم وضع و تغییر می کند با راهکارهای مناسب زمینه های تسهیلگری برای طرف مقابل فراهم شود.

دکتر حسین سلاح‌ورزی نایب‌رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هم در مراسم افتتاح این نمایشگاه خواستار تسهیلگری های بهتر برای فعالان اقتصادی شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های اتاق بازرگانی ایران در حمایت از نمایشگاه‌های خارجی اطهار داشت: برای حضور موثر تر و بهتر بازرگانان در نمایشگاه‌های خارجی و بازارهای جهانی اتاق بازرگانی ایران از این پس حمایت هایی را در قالب پرداخت یارانه و پشتیبانی های دیگر انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه تجربه خوبی برای شناخت از کاستی ها و مشکلات است که در آینده نزدیک با شرایط بهتر و حمایت های اتاق بازرگانی ایران نمایشگاه توانمندی های تجاری و اقتصادی ایران در روسیه و آستراخان برگزار خواهد شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن سپاس از برگزار کنندگان نمایشگاه خواستار تسهیلگری و پشتیبانی های بهتر شد.

دکتر هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق مشترک ایران و روسبه و رئیس اتاق بازرگانی گیلان هم در ابن مراسم ضمن تشکر از حصور فعالان اقتصادی و تجاری در نمایشگاه خواستار توجه به قوانین کشورهای میزبان برای حضور در بازار از یکسو و اطلاع رسانی به موقع در این زمینه شد.

وی اضافه کرد: هفتمین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در استراخان می تواند تلاش و تجربه خوبی برای شرکت کنندگان در شناخت از نیازها و چگونگی تبادلات تجاری باشد.

وی گفت : آنچه اکنون مهم است حضور موثر در بازار های منطقه است و با توجه به علاقه‌مندی تجار و تولید کنندگان ایرانی و تمایل کشور روسیه در گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران از این فرصت باید بهتر استفاده کرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت : با توجه به دستورات و تاکیدات اتاق ایران در زمینه پشتیبانی از برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بویژه در کشور روسیه تلاش می شود تا با همکاری همتایان روسی بویژه مسوولان اتاق بازرگانی استراخان که روابط بسیار خوب و دیرینه ای با هم داریم در آینده با مشکلات کمتر و راهکارهای بهتر به تبادلات تجاری بپردازیم.

استانیسلاو سینچنکو رییس اتاق بازرگانی و صنعت استان آستراخان هم ضمن ابراز خرسندی از حضور تجار و فعالان اقتصادی ایران در آستراخان و برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت : تمام تلاش خود و همکارانش را برای بهره مندی بیشتر از این نمایشگاه انجام خواهد داد.

وی گفت : این نمایشگاه با همت و همراهی مسوولان ایرانی از کنسولگری ایران در آستراخان تا رییس اتاق مشترک ایران و روسیه برگزار شده است و حالا که همه آمده اید ما نیز تلاش می کنیم تا بهره مندی بیشتری فراهم شود.

وی اطهار داشت : با برگزاری نشست های مختلف با تجار و فعالان اقتصادی آستراخان و سایر استان های روسیه در مدت زمان برگزاری نمایشگاه سعی می شود تجارب طرفین و خواسته ها تبادل شود.

وی گفت : ایران و روسبه با محوریت استراخان تاکنون تجربیات خوبی در برگزاری نمایشگاهها و تبادلات تجاری داشته اند . در ادامه این مراسم بدرودین محمداف – رییس اتاق بازرگانی و صنعت جمهوری داغستان هم با اشاره به تجربه همکاری با مدیرعامل شرکت پارس تجارت در برگزاری نمایشگاه اظهار کرد : تجربیات خوبی با مسوولان ایرانی بویزه آقایان تیزهوش رییس اتاق مشترک ایران و روسیه و مرتجی مجری نمایشگاه در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بویژه در داغستان از چندین سال قبل داشته ایم.

وی اظهار کرد : از آنجا که ما بخش خصوصی هستیم و دخالتی در امور دولتی نداریم تلاش می کنیم تا پشتیبانی از فعالیت های تجاری بخش خصوصی به روابط اقتصادی بپردازیم.

وی افزود : تلاش خواهیم کرد : با برقراری ارتباطات مناسب با فعالان تجاری در مدت زمان نمایشگاه از حضور هیات ایرانی در استراخان بیشترین بهره مندی برده شود.

نمایشگاه توانمندی های تجاری و اقتصادی ایران در استراخانه روسیه از چهارم تا هفتم ابانماه برگزار است و تاکنون هیات های مختلفی از جمله هیات تجاری تاتارستان از این نمایشگاه بازدید داشته اند.