آتش‌ سوزی در جنگل‌های نوار مرزی آستارا خسارت نداشت
آتش‌ سوزی در جنگل‌های نوار مرزی آستارا خسارت نداشت
معین نیوز_سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا اعلام کرد : آتش‌سوزی در نزدیک منطقه مرزی بهارستان این شهرستان مربوط به بخشی از اراضی جمهوری آذربایجان مربوط بود و به نواحی جنگلی و مرتعی آستارا خسارتی وارد نشد.

محمدجعفر گل محمدی روز دوشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی شامگاه یکشنبه در بخشی اراضی مرزی جمهوری آذربایجان نزدیک به آستارا شامگاه یکشنبه روی داد و جهت وزش باد به سوی اراضی کشور همسایه بود و آتش به درختان و مناطق جنگلی و مرتعی آستارا سرایت نکرد.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از بامداد تاکنون در منطقه حضور دارند و فرماندار شهرستان آستارا نیز شب گذشته از منطقه مرزی بهارستان بازدید کرد و علت حریق در آن سوی مرز برای ما مشخص نیست.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا ادامه داد: یک حادثه آتش سوزی جزئی نیز امروز در اراضی بخش لوندویل آستارا نزدیک به حوزه استحفاظی شهرستان تالش گزارش شده بود که با حضور سریع نیروهای یگان حفاظت نسبت به مهار آن اقدام شد.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم شدید و افزایش دما در هفته جاری، فرمانداری آستارا نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی و کوهستانی و برخی حوادث غیرمترقبه هشدار داده و خواستار آمادگی دستگاه های مرتبط شده است.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های آن را گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.