آتش نشانان شهر لاهیجان در آیینی شایسته تجلیل سدند
آتش نشانان شهر لاهیجان در آیینی شایسته تجلیل سدند
معین نیوز_رییس شورای شهر لاهیجان:آتش نشانان لاهیجان از زبده ترین و با تجربه ترین آتش نشانان شمال کشور هستند.

هفتم مهرماه، به بهانه رشادت‌های آتش‌نشانان، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. دلیل این نامگذاری، شهادت جمعی از آتش‌نشانان شجاع ایرانی است که در سال ۱۳۵۹، به درجه رفیع شهادت نائل شدند؛ آن‌ها در حین اطفای حریق پالایشگاه آبادان که مورد بمباران رژیم بعث عراق قرار گرفته بود، به شهادت رسیدند . لکن رشادتهای این عزیزان همچنان ادامه دارد چونانکه در حادثه پلاسکو شاهدش بودیم لذا هرسال به پاس رشادتهای آتش نشانان میهن عزیزمان درهفتم مهر ماه از آنها تجلیل به عمل می آید که این مهم را شهرداری وشورای شهر درلاهیجان باشکوه تراز سال قبل انجام داد.

در جلسه ی تجلیلی بدین مناسبت از آتش نشانان لاهیجان با حضور فرماندار ،رئیس واعضای شورای شهر و شهردار لاهیجان تجلیل به عمل آمد .

دکترتمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان ضمن گرامیداشت هفتم مهر روز بزرگداشت آتش نشانان بیان نمود؛ آتش نشانان لاهیجان از زبده ترین و با تجربه ترین آتش نشانان کشورهستند .

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان ادامه داد : آتش نشانان رزمندگان ایمنی شهر هستند و هرثانیه ی کارشان، بحران است و با جان خود به دل آتش می زنند تا بتوانند به هم نوع خود کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان اظهار داشت: یاد و خاطره دلاوری‌ها و ایثارگری‌های همه آتش نشانان از جمله جان برکفانی که در هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ در اطفاء حریق پالایشگاه آبادان حماسه جاودانی از خود به یادگار گذاشتند، را گرامی می داریم.

تمیزکار با قدردانی از تلاش ها و اقدامات پرسنل آتش نشانی، اظهار داشت: آتش نشانان لاهیجان از زبده ترین و با تجربه ترین آتش نشانان شمال کشور هستند و با سرعت و در زمان کوتاهی در محل حادثه حضور دارند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان رزمندگان ایمنی و امنیت شهر هستند، گفت: این قشر از جامعه در جنگ با آتش به سر می برند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تصریح کرد: خدمت در حوزه حساس و مهم آتش‌نشانی قطعاً یک شغل نیست بلکه عشق است و آتش‌نشانان با جان خود و مردم سرو کار دارند و با حفظ اموال و جان مردم خدمت بزرگی را به انسان و انسانیت انجام می‌دهند.

تمیزکار خواستار توجه ویژه شهردار به پرسنل آتش نشانی و رفتگران شد و خاطر نشان کرد: پرداخت حقوق و مزایا و سایر امکانات رفاهی این پرسنل در اولویت قرار گیرد.

سرپرست شهرداری لاهیجان نیز در ادامه با گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی، گفت: شغل آتش‌نشانی، جهاد و ایثارگری است.

قیامتیون گفت: آتش‌نشانان جان‌برکفان امروز ما هستند و جان خود را برای نجات هم‌وطنان خود در طبق اخلاص می‌گذارند و خود را به آب‌وآتش می‌زنند و قدردان این همه احساس مسئولیت هستیم.

یونس محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در ادامه این مراسم، آتش نشانی را از سازمانهای محوری و استراتژیک در راستای پیشگیری و جلوگیری از هر گونه وقایع در شهرستان دانست و گفت: آتش نشانان مظهر ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی هستند.

درپایان از آتش نشانان شهرستان تقدیر و هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.