آذربایجان سرزمین آتش در قاب عکاسان گیلانی
آذربایجان سرزمین آتش در قاب عکاسان گیلانی
معین نیوز_معین نیوز تور عکاسی باکو با محوریت معماری با حضور عکاسان منتخب دپارتمان رویدادسازی روزنامه معین و با میزبانی استاد شایخ عسگروف مدیریت خصوصی توسعه گردشگری ، در فضاهای معماری تاریخی و کالبد کهن شهری باکو همچنین دیدار و عکاسی از یادمان های حجمی نظامی گنجوی در این شهر توسط عکاسان دپارتمان ثبت و در آینده نزدیک با رونمایی و برپایی نمایشگاهی با همین عنوان شاهد ارایه منتخب آثار خواهیم بود.

به گزارش معین نیوز و به نقل از خبرنگار اعزامی روز نامه معین، سال گذشته نیز منتخب آثار عکاسان گیلان با مدیریت نادر معصومی تحت عنوان«گیلان،سرزمین دوستی و تمدن کهن» با رویکرد معرفی جاذبه های گردشگری استان گیلان و ظرفیت های تاریخی آن در پاویون هفتمین نمایشگاه تجاری کشورهای دریای کاسپین در پایتخت جمهوری آذربایجان «باکو» برگزار و مورد استقبال عموم بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه تجاری قرار گرفت.

نادر معصومی طراح و مدیر اجرایی تور های عکاسی بنادر گیلان در دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین در گفت و گو یا خبرنگار معین اظهار داشت : اجرای خلاقانه و تعامل پویایی تصویری با جوامع بخصوص کشورهای حوزه دریای کاسپین و نیز قفقاز جنوبی موجب گسترش و معرفی و پژواک محصولات هنری هنرمندان گیلان زمین به فراسوی مرزها شده و افزایش کسب مهارت ها و دانش بصری خلاقانه برای جامعه هنری را شامل می شود.

به گفته وی ، هدف ارزشمندی را میتوان بواسطه حضورهای فرهنگی و هنری در قالب فیلم،عکس،موسیقی و هنرهای تجسمی نیز دنبال کرد و آن درنگ در ارزش‌گزاری حسن همجواری استانهای مرزی با کشورهای همسایه است که دارای ریشه ها و الفت های دیرینه تاریخی ، فرهنگی و تجاری با ایران هستند که در این بین جمهوری آذربایجان دارای ویژگی های منحصر بفردی بوده که از آن نمی‌بایستی غافل ماند.

به گزارش معین نیوز برای نیل به این مهم نادر معصومی کارگردان و الهه گل محمدی تهیه کننده در سال ۱۴۰۰ مجموعه مستند گیلان گهواره تمدن کاسپین را در ۵ قسمت تولید و در تلویزیون ایران پخش کرده اند که به اشتراکات میراث ناملموس ،تاریخ تمدن،فر هنگ عامه و اقوام، سنت ها و باورداشتهای فی مابین پرداخته است که مهمترین بخش از این مجموعه به تصویر کشیدن جشنهای تمدن ایران فرهنگی «نوروز» بوده است. .

معصومی همچنین اشاره داشت : مجموعه نمایشگاههای تور عکاسی بندر تا بندر که در تابستان سال پیش در دپارتمان رویدادسازی روزنامه معین پیگیری و در شش بندر تاثیرگذار تاریخی گیلان «انزلی،آستارا،لنگرود،چاف و چمخاله،پیربازار و کیاشهر» جامه عمل پوشید در تداوم همین نوع نگاه طرح ریزی و اجرا گردید که بزودی شاهد رونمایی و انتشار کتاب «بادبان های بر افراشته» از این تورهای عکاسی خواهیم بود.

عکس ها: نادر معصومی