آستارا به دلیل موقعیت مرزی برای واکسیناسیون زودهنگام پیشنهاد شد
آستارا به دلیل موقعیت مرزی برای واکسیناسیون زودهنگام پیشنهاد شد
معین نیوز_سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا از پیشنهاد واکسیناسیون زودهنگام مردم این شهرستان علیه ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دلیل حضور پر شمار رانندگان خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرید بصیری مقدم روز یکشنبه در نشستی با مسئولان آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان گفت: برخلاف سایر شهرها که گمرک در خارج شهر مستقر می شود، گمرک آستارا در داخل شهر قرار گرفته است و حضور و تردد رانندگان خارجی شرایط خاصی را در این شهرستان مرزی ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد : از اینرو از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان خواسته ایم برای کاهش خطر شیوع کرونا در این خطه مرزی واکسیناسیون عمومی در این شهرستان را  اولویت قرار دهند و در صورت موافقت وزیر بهداشت امکان تزریق ۲۰۰ هزار واکسن در دو نوبت و ظرف دو ماه وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق دستور دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص پایش گذر مرزی در آستارا، تست پی سی آر رانندگان ترانزیت خارجی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت : انتظار است مردم در آستانه عید از عادی انگاری شرایط کرونایی به شدت پرهیز نموده و همچنان دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

بر اساس اعلام اداره کل گمرک آستارا،  امسال تا ۱۵ بهمن ماه ۲۳ هزار و ۷۳۵ دستگاه کامیون برای صادرات و واردات کالاها از مرز زمینی این شهرستان تردد کرده است و این شهرستان رتبه شانزدهم صادرات را در بین گمرکات کشور دارد.

شیوع ویروس کرونا در همه کشورها خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و کشورها علاوه بر الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی را پیگیری می کنند و در ایران نیز واکسیناسیون کرونا با اولویت کادر درمانی آغاز شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم تجارت خارجی و ترانزیت کالاهاست.