آسیب‌شناسی مصرف‌گرایی باید اولویت شورای فرهنگی عمومی باشد
آسیب‌شناسی مصرف‌گرایی باید اولویت شورای فرهنگی عمومی باشد
معین نیوز_استاندار گیلان مصرف گرایی را آسیب فرهنگی در جامعه دانست و گفت: واکاوی و آسیب‌شناسی در این خصوص بایستی مورد اهتمام ضششورای فرهنگی عمومی به عنوان بستر اصلی مهندسی فرهنگی قرار گیرد.

اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بیش از مسائل اقتصادی بخش اعظم مشکلات استان را فرهنگی دانست و افزود:بایستی در این خصوص با ابزار جدید وارد فضای محتواسازی شویم زیرا ابزارهای قدیم جوابگوی نسل جدید نیست.

وی اظهار داشت : گیلان استانی با غنای فرهنگی و دارای سبقه اعتقادی است و بر همین اساس دربحث گردشگری باید بر فرهنگ گردشگران اثرگذار باشیم نه اینکه اجازه دهیم فرهنگ خودمان استحاله شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بحث فرهنگ عمومی نقشه راه داریم که برای اجرا نیازمند همگرایی است افزود: نمی‌توان از خط قرمزها عبور کرد؛ فرهنگ زیربنای حرکت به سوی توسعه بوده که این نگاه واقع بینانه برگرفته از باورهای ارزشی و دینی ماست.

عباسی با بیان اینکه دشمن ضربه زدن به فرهنگ والای این سرزمین را الوویت خود می داند گفت: ایران اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی نشان از صبغه اسلامی دارد و بایستی در این چارچوب حرکت کرد.

وی ادامه داد: در استان نیز نماینده ولی فقیه سکان داراست تک روی نداریم و همه باید در این مسیر قرار بگیرند.

استاندار گیلان تاکید کرد: جامعه نیازمند آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی است؛ لذا علاوه برشکل ،به محتوا هم باید توجه داشت و رسانه ملی باید در این خصوص الگو سازی کند .

عباسی افزود: در شورای فرهنگ عمومی مهندسی فرهنگی انجام می شود و در راستای همگرایی و هم افزایی ،دستگاه ها باید بگونه ای  انرژی یکدیگر را تقویت کنند که بسته های فرهنگی مثمر به ثمر برسند.