آغاز بیست و سه سالگی روزنامه معین در شب فرهنگی معین
آغاز بیست و سه سالگی روزنامه معین در شب فرهنگی معین
معین نیوز_به انگیزه بیست و سومین سال انتشار روزنامه معین ویژه برنامه دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین با عنوان شب فرهنگی معین با حضور چهره های فرهنگی و هنری بر گزار شد.

به گزارش معین نیوز، در این رویداد فرهنگی ضمن سخنرانی و شعر خوانی از همراهان دپار تمان رویداد سازی رورنامه معین به پاس حضور آثارشان در برنامه ها و نمایشگاههای خارجی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار معین نیوز همزمان با آیین گرامیداشت بیست و سومین سال انتشار روزنامه معین، جمعی از پیشکسوتان هنر، ادبیات و پژوهشگران با خاطره نگاری ادوار گذشته نشر روزنامه و نیز شعرخوانی و سخنرانی این رویداد فرهنگی را پاس داشتند.

در این دورهمی فرهنگی نخست دکتر سید مهدی میرصالحی جستارهایی از تاریخ روزنامه نگاری در کشور با محوربت گیلان را برشمرده و پیرامون ماهیت و رسالت روزنامه نگاری در گذشته و پیوند آن با زمانه در کارکردهای اجتماعی و زیست شهروندان به سخنرانی پرداختند.

وی با مرور چهره های شاخص رسانه ای کشور از گذشته تا عصر حاضر و تاثیر بسیاری ار انان همچون دکتر مصدق ،ملک الشعرای بهار ،دهخدا و دکتر فاطمی در عرصه قدرت سیاسی و تحولات کشور به نقش رابطه قدرت سیاسی و روزنامه نگاری پرداخت.

دکتر یونس رنجکش صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه معین نیز در ابن نشست ضمن تشکر از حضور مهمانان در این محفل فرهنگی به تشریح روند فعالیت روزنامه معین از یک نشریه شهرستانی تا گستره توزیع سراسری و کشوری در طول بیست و سه سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: تمام تلاشش بر این بوده است تا در مسیر رسالت رسانه ای رورنامه ای فارغ از جناح بتدی های سیاسی بصورت مستقل منتشر تا ببان کننده واقعیت ها و مطالبه گر مطالبات مردم باشد. وی از رویکرد خلاقانه دپارتمان رویدادسازی روزنامه در طراحی و بازتولید محتوای رسانه ای راهبردی سخن گفت و آن را برنامه ای جدید در مسیر اهداف کارکرد های فرهنگی رورنامه در کنار برنامه اطلاع رسانی عنوان کرد.

در ادامه این جلسه دکتر رحمان کاظمی شاعر و منتقد ادبی به سخنرانی با موضوع رابطه اشعار حافظ با جامعه و دغدغه های اجتماعی پرداخت.استاد محسن اریاپاد مهمان دیگر برنامه شب فرهنگی معین بود که ضمن تبریک بیست و سومین سال انتشار روزنامه معین و تقدیر و تشکر از مدیر مسوول و همراهان این مجموعه فرهنگی به شعر خوانی پرداخت.

استاد انوش نصر از چهره های نام اشنای هنر نمایش کشور و گیلان برای سخنرانی در خصوص اهمیت جایگاه هنر و فرهنگ در تأثیرگذاری هرچه بیشتر بر مخاطبان در جایگاه حضور یافت.

علی پور حسن استانه شاعر ، نویسنده و منتقد ادبی دیگر مهمان این شب فرهنگی بود که ضمن یاد اوری خاطراتش از همکاری با روزنامه معین به پاسداشت تلاش های دکتر مهران بازرگانی در این مجموعه در کنار دکتر رنجکش پرداخت و در پایان با خوانش چند غزل خویش به گویش و زبان دلنشین آستانه ای مهمانان را همراهی کردند.

استاد عباس مهری اتیه از دیگر مهمانان این جمع فرهنگی در شب سالگرد روزنامه معین بود که در کنار یاد اوری همکاری با این روزنامه و مدیر مسوول ان در سالیان متمادی به قرائت شعر خویش پرداخت و پس ان نوبت به شعر خوانی برزو دلاور رسید.

در پایان این مراسم دکتر رنجکش با دعوت از دکتر هادی تیزهوش تابان رییس اتاق مشترک ایران و روسیه و استاد نصر به جایگاه به اهدای تقدیرنامه های دانشگاه ملی آستراخان و موزه تاریخ این استان که مزین به امضای سرکنسولگری ایران در آستراخان، موزه معماری آستراخان، اتاق مشترک ایران و روسیه و استانداری دولت آستراخان به هنرمندان عکس و نویسندگانی که آثار خویش را به دانشکده زبان فارسی آستراخان در راستای برنامه های برون مرزی دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین اهدا کرده بودند، تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه معین در این قسمت از برنامه تقدیرنامه ها در بخش نویسندگان به آقایان آریاپاد، پورحلم،جمشید عباسی، اسماعیل حبیبی، عباس مهری آتیه و در بخش عکس و فیلم به خانم ها الهه گل محمدی، مریم میر صالحی، الهه رنجکش و آقایان دکتر حمید رضا علیزاده، دکتر سید مهدی میرصالحی و کاپیتان قدرت الله شعبانی نژاد لوح سپاس تعلق گرفت.

پایان بخش این مراسم نیز برش کیک بیست و سه سالگی روزنامه معین توسط خانم دکتر مهران بازرگانی مدیر مسوول انتشارات بازرگان و مشاور عالی مدیر مسوول روزنامه معین بود تا سالی به شکوه دیگری پیوند بخورد.