آموزش و پرورش آستارا: تغییر هرساله لباس فرم دانش‌آموزان الزامی نیست
آموزش و پرورش آستارا: تغییر هرساله لباس فرم دانش‌آموزان الزامی نیست
مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: الزامی برای تغییر هر ساله لباس فرم دانش‌آموزان وجود ندارد و آینده‌سازان می‌توانند با لباس فرم سال گذشته خود در مدارس حاضر شوند.

سجاد موسوی روز سه شنبه در جلسه ساماندهی لباس فرم دانش آموزان در اداره آموزش و پرورش آستارا اظهار کرد: طیق آئین نامه اجرایی لباس فرم، باید رنگ و شکل لباس ‌ها مناسب با سیاست های آموزش و پرورش باشد و دانش‌آموزان با هر لباس فرم در این چهارچوب، می‌توانند در مدارس حاضر شوند.

وی بیان کرد: باید در طراحی و رنگ بندی لباس فرم دانش‌آموزان سادگی، آراستگی، عفاف و حجاب رعایت شود و حدود ۲۰ خیاط برای تولید لباس فرم مدارس تعیین شده ‌است.

وی ادامه داد: ۶ هزار دانش آموز ورودی جدید پایه های اول، هفتم و دهم نیازمند لباس فرم هستند و در مناطق محروم با همکاری خیران، لباس ها در قالب دیوار مهربانی به دانش آموزان عرضه خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: ثبت نام اینترنتی کتب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به صورت انفرادی یا گروهی جهت دریافت کتب درسی در سامانه اینترنتی www.irtextbook.com نام نویسی کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و در سال تحصیلی گذشته ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول بودند.