آورده‌های شهرستان لنگرود از مجلس یازدهم تشریح شد
آورده‌های شهرستان لنگرود از مجلس یازدهم تشریح شد
معین نیوز_در نشست پرویز محمد نژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان، مهمترین آورده‌های این شهرستان از مجلس یازدهم تشریح شد.

در این نشست محمد نژاد خبرنگاران را نقطه اتصال بین مردم و مسئولین عنوان نمود و اظهار داشت: امروز هیچ جامعه‌ای سعادت پیدا نمی‌کند مگر اینکه دموکراسی واقعی در جامعه حکم فرما باشد و این هنر رسانه‌هاست که این دموکراسی را در فضای ذهنی جامعه تعریف و نهادینه کنند.

وی که عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته نیروی مجلس است در ادامه به دو مسئولیت قانونگذاری و نظارت نمایندگان مجلس اشاره نمود و گفت: بنده توانستم در حوزه قانونگذاری یکی از الزام آورترین طرح‌ها را که شامل ۲۱ ماده تحت عنوان قانون توسعه و مانع زدایی در صنعت برق است به مجلس تقدیم کنم که ۱۹ ماده آن تصویب و به دولت ابلاغ شد که طبق بیانات رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رهبر انقلاب به عنوان یکی از قانون‌های برتر مجلس یازدهم معرفی شده است.

محمد نژاد سپس به اجرای ۳ طرح ملی در حوزه برق شامل: تبدیل چراغ‌های هالوژن پرمصرف کشور به ال ای دی که با مجوز وزیر نیرو، شهرستان لنگرود اولین شهرستان اجرای این طرح است، طرح جهادی تعویض کابل خود نگهدار به جای کابل فرسوده که با شتاب در کل کشور و گیلان در حال اجراست و اجرای طرح ملی فیوز گاز به عنوان یکی از تجهیزات مهم ایمنی واحدهای مصرف کننده اشاره نمود و خاطرنشان کرد: با رایزنی وزارت نفت توانستیم طرح ملی فیوز گاز را به نتیجه برسانیم که به زودی در لنگرود به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته نوغان مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی در ادامه به اقدامات ارزشمند در حوزه نوغان اشاره داشت و تصریح نمود : در طول یک سال گذشته توانستیم تعداد جعبه‌های نوغان را از ۱۵ هزار به ۴۳ هزار جعبه در کشور برسانیم و با راه‌اندازی نخستین شرکت تعاونی فراگیر ابریشم کل کشور در لنگرود و نیز مستقر نمودن دبیرخانه نوغان کل کشور در لنگرود گامی به سوی صنایع تبدیلی پیله ابریشم برداریم.

احیا موسسه تحقیقات ابریشم در شلمان و در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر که با پیگیری‌های فراوان به بخش خصوصی واگذار شد از دیگر اقدامات ارزشمند این حوزه بود که نماینده مردم لنگرود به آن اذعان داشت. وی ابراز امیدواری کرد این صنعت بتواند در آینده نزدیک تحول اقتصادی و اشتغال زایی پایدار را در منطقه رقم بزند. محمد نژاد به پروژه بزرگ بندر چمخاله نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این پروژه از سال ۹۹ آغاز و تا پایان شهریور ماه افتتاح و مورد استفاده گردشگران و مردم منطقه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تمام راه‌های فرعی شهرستان لنگرود تا پایان سال روکش خواهد شد گفت مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اضافه بر سازمان از وزارت راه و شهرسازی اعتبار دریافت شد که صرف آسفالت و روکش آسفالت معابر شهرستان لنگرود خواهد شد.

پرویز محمد نژاد نصب ۳۰ دکل مخابراتی و ارتقا ۱۶ دکل به نسل جدید ۴G را نیز از ارزشمندترین خبرهای حوزه مخابرات شهرستان لنگرود عنوان نمود.خرید تضمینی برنج کشاورزان به منظور حمایت از این محصول ارزشمند،افزایش میانگین ۵۷ درصدی در حوزه قیمت برگ سبز چای و تجهیز ۲۴ پمپاژ آب در این شهرستان که موجب کاهش تنش آبی در فصل زراعی خواهد شد از جمله خبرهای حوزه کشاورزی بود که نماینده به آن اشاره داشت و در این راستا از دولت خواست تا از صدور مجوز واردات چای و برنج در فصل برداشت این محصولات خودداری کند تا موجب کاهش قیمت برنج و انباشت این محصول در کارخانجات نشود.

وی از نتیجه رسیدن ۹۵ درصد پروژه‌ها بر اساس وعده خود در بدو ورود به حوزه ی نمایندگی خبر داد و اظهار داشت : برزمین ماندن برخی پروژه‌ها نیز به دلیل ضعف بعضی دستگاه‌های اجرایی است که باید در این راستا همت مضاعف و جهادی صورت گیرد.پایان این نشست با تقدیر از خبرنگاران حاضر و فعالان عرصه رسانه همراه بود.