آیا آزمایش کرونا از پروتکل‌های بهداشتی سفرهای خارجی حذف شده است؟
آیا آزمایش کرونا از پروتکل‌های بهداشتی سفرهای خارجی حذف شده است؟
معین نیوز_مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: الزامی شدن کارت دیجیتال واکسن برای مسافران پروازهای خارجی به معنای حذف آزمایش پی. سی. آر از پروتکل های بهداشتی سفر نیست.

«حسن خوشخو» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مسافران پروازهای خارجی از این پس موظف به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی شدن این کارت در پروازهای خارجی به معنای حذف آزمایش. پی. سی. آر در سفرهای خارجی است، گفت: اینکه مسافر پرواز خارجی بتواند بدون همراه داشتن برگه سلامت یا همان آزمایش پی. سی. آر سفر کند بستگی به قوانین و مقررات کشور مقصد دارد.

وی توضیح داد: بر اساس تاکید و ابلاغ وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی فعلا مسافران پروازهای خروجی علاوه بر همراه داشتن کارت دیجیتال واکسن، باید تست پی. سی. آر را هم به همراه داشته باشند. ممکن است کشور مقصد به هر دلیلی تست پی. سی. آر را هنوز قطعی بداند.

خوشخو ادامه داد: در واقع این خبر به معنای حذف آزمایش پی. سی. آر از پروتکل های بهداشتی سفر نیست، ممکن است کشور آلمان با تایید پنج گروه از واکسن ها اعلام کند واکسینه های مورد نظر بدون تست پی. سی. آر وارد کشور شوند اما کشوری هم وجود دارد که فعلا در قوانین خود اعلام کرده است که به همراه داشتن کارت واکسن کفایت می کند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز سازمان هواپیمایی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی ورارت بهداشت است که از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر می شود.

در این اطلاعیه آمده است جهت تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دوبعدی (QR-Code) مندرج روی کارت توسط یک گوشی تلفن همراه اسکن شود.

این خبر می افزاید: در صورت اصالت کارت، صفحه‌ای با نشانی https://vaccinecard.health.gov.ir باز خواهد شد که عینا تصویر کارت دیجیتال فرد را نمایش می‌دهد.

این موضوع به تمامی آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت های ذیربط منعکس شده است.