آیا این پلنگ زخمی می‌خواهد به ایران حمله کند؟/عطوان:محورمقاومت آرزو داردکه نتانیاهو مرتکب این حماقت شود
آیا این پلنگ زخمی می‌خواهد به ایران حمله کند؟/عطوان:محورمقاومت آرزو داردکه نتانیاهو مرتکب این حماقت شود
معین نیوز_یک روزنامه عربی در سرمقاله خود با اشاره به حمله احتمالی اسرائیل به ایران نوشت: اطلاعات رسانه‌ای به بیرون درز کرده درباره احضار فوی ژنرال گانتس، وزیر جنگ اسرائیل از سوی بایدن برای ناکام گذاشتن این قمار چه میزان درست است؟اگر این احضار دیرتر افتاده بود و فتیله جنگ شعله ور شده بود، چه می‌شد؟

به گزارش خبرآنلاین،عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الرای الیوم چاپ لندن،در سرمقاله خود با عنوان «آیا نتانیاهو برای جلوگیری از کنارگذاشته شدنش از قدرت به ایران حمله خواهد کرد؟» با اشاره آخرین تقلاهای نتانیاهو برای ماندن در قدرت  نوشت:

سایت «والا» درباره احضار فوری وزیر جنگ اسرائیل از سوی بایدن به منظور جلوگیری از حمله نتانیاهو به ایران با هدف به تعطیلی کشاندن تشکیل دولت ائتلافی که باعث کنار گذاشتن او می‌شود،خبرهایی منتشر کرد.این خبر به میزان زیادی باید درست باشد زیرا رادیو ارتش اسرائیل آن را در  بخشهای خبری خود پخش کرد. نتانیاهو مانند پلنگ زخمی است که هر اقدامی پیش از تمام شدن کارش انجام می‌دهد، به ویژه این که به تازگی در جنگ شکست خورد.

هدف اعلام شده سفر گانتس به واشنگتن بررسی توسعه سامانه ضد موشکی گنبد آهنین پس از عدم موفقیت در جنگ اخیر و تلاش برای برنامه ریزی به منظور جبران کاهش ذخایر موشکی اسرائیل در پی این جنگ است؛ اما این مسائل از جمله مسائل ضرروی نیست و می‌تواند چند هفته یا چند ماه به تعویق بیفتند. از این رو به باور برخی کارشناسان نظامی اسرائیلی و غربی احتمالا هدف اصلی این دعوت جلوگیری از حمله به ایران بوده است.

نتانیاهو نگرانی دولت جدید آمریکا را برانگیخت هنگامی که روز سه شنبه در مراسم تعیین رئیس جدید موساد گفت اگر مجبور به انتخابات میان دوست بزرگمان آمریکا یا از میان بردن تهدید موجودیتی ناشی از ایران باشیم، از میان بردن این تهدید موجودیتی را انتخاب خواهیم کرد.

در پاسخ به این پرسش که آیا نتانیاهو توانایی انجام این قمار را بدون هماهنگی با آمریکا را دارد یا خیر باید گفت پاسخ به این پرسش آسان نیست اما نتانیاهو که شانزده سال در قدرت بوده است، مناصب مهم در ارتش، دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی را به تمام حامیان خود اعطا کرده است که بیشتر آنها از جناح راست تندرو هستند. این علاوه بر حداقل نیمی از اعضای پارلمان هستند که از او حمایت می‌کنند. این یعنی تجاوز به ایران در سطح نظری یا چه بسا عملی همچنان بعید نیست.
در پایان می‌گوییم نتانیاهو،گانتس و تمام ژنرالهای ارتش اسرائیل در حمله به غزه و در مقابله با جریانهای مقاومت در آنجا شکست خوردند؛پس وضعیت چگونه خواهد بود اگر جنگی با ایران به راه اندازند که بیش از ۳۰۰ هزار موشک در اختیار دارد. حزب الله نیز نصف این تعداد موشک دارد و ارتش سوریه نیز تجربه جنگی ده ساله در اختیار دارند و فراتر از آنها جریانهای مقاومت در نوار غزه و انصارالله یمن هستند.
بسیاری در محور مقاومت آرزوی این را دارند که نتانیاهو مرتکب این حماقت شود، حماقتی که احتمالا پایان کار اسرائیل و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود و میلیونها یهودی را به کشورهای اصلی شان در اروپا باز خواهد گرداند.