آیا نبض حیات سیاسی جمهوری‌خواهان از تپش برای آنها می ایستد؟
آیا نبض حیات سیاسی جمهوری‌خواهان از تپش برای آنها می ایستد؟
معین نیوز_تصاحب ۲ کرسی سنای آمریکا در جورجیا به قدری برای جمهوری‌خواهان مهم شده است که ترامپ در شب انتخابات، خود را به این ایالت می‌رساند تا این نبض حیات سیاسی برای آنها نایستد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: از طرف دو سناتور عالی، سناتور دیوید پردو و کی لوفلر دوشنبه شب، چهارم ژانویه (۱۵ دی‌ماه) به جورجیا می‌روم تا یک گردهمایی بزرگ و فوق العاده برگزار کنم. برای کشور ما بسیار مهم است که آنها برنده شوند!

ترامپ قصد دارد تا یک شب مانده به انتخابات دور دوم ۲ کرسی باقی مانده سنا که متعلق به ایالت جورجیا است، به محلی برود که هرگز تصور نمی‌کرد در آن بازنده شود.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان توانسته‌اند ۵۰ کرسی سنا را تصاحب کنند و اگر یک کرسی دیگر را هم به دست آورند، توانسته‌اند اکثریت را در این مجلس از آن خود کنند اما اگر دموکرات‌ها بتوانند این ۲ کرسی را از آن خود کنند، در آن صورت، ۲ حزب مساوی خواهند شد و رای کامالا هریس معاون اول رئیس جمهوری منتخب و رئیس آتی سنا در مقاطع تساوی آرا، تعیین کننده خواهد شد.

نظر سنجی‌های انتخاباتی، گویای آن است که از این ۲ کرسی باقی مانده، یک کرسی از آن جمهوری‌خواهان و یک کرسی از آن دموکرات‌ها خواهد شد.

پیش از این، مایک پنس معاون اول ترامپ چند بار به جورجیا رفته است تا از نامزدهای جمهوری‌خواهان حمایت کند و سخنرانی چهارم ژانویه ترامپ هم دومین سخنرانی وی در حمایت از آنها خواهد بود.

ترامپ چندی پیش از مارالا گوی فلوریدا در یادداشت توئیتری مدعی شد با کمک او، هشت کرسی سنای جمهوری‌خواهان حفظ شده است اما آنها به زودی فراموش کرده‌اند.

از آن سو، دموکرات‌ها هم تلاش گسترده‌ای در بسیج طرفداران خود در این ایالت قرمز به راه انداخته‌اند و خود جو بایدن هم برای سخنرانی به این ایالت رفته است. آنها امیدوارند همچنان که بایدن پس از ۲۸ سال رنگ این ایالت را آبی کرد، بتوانند رافائل وارنوک و جون اوسوف را راهی مجلس سنا سازند.

علاوه بر آن، در ششم ژانویه هم کنگره آمریکا متشکل از مجلس نمایندگان و سناتورها گرد هم می‌آیند تا مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا و رئیس سنا، آرای گزینشگران سراسر آمریکا را قرائت کند.

به نظر می‌رسد ترامپ در آخرین روزهای باقی‌مانده به رسمی شدن نتیجه انتخابات، در سخنرانی انتخاباتی جورجیا قصد دارد بار دیگر ادعای تقلب را مطرح و از پیروز انتخابات آمریکا، مشروعیت زدایی کند.

وی روز گذشته هم بایدن را رئیس جمهوری جعلی نامید و انتخابات آمریکا را انتخابات یک کشور جهان سومی خواند، با اینکه هیچ مرجع قضایی و حتی دیوان عالی آمریکا که اکثریت آن را محافظه‌کاران به ویژه سه قاضی منصوب ترامپ تشکیل می‌دهند، حاضر نشده‌اند به ادعاهای این نامزد جمهوری‌خواهان وجاهت ببخشند.

رئیس جمهوری آمریکا دیوان عالی را هم به بی عملی در قبال آنچه که او تقلب گسترده انتخاباتی می‌خواند، متهم کرده است.