ابتکار و شگفتی این‌بار با سیم کارت خاص!
ابتکار و شگفتی این‌بار با سیم کارت خاص!
معین نیوز_یونس رنجکش/در خبرها به نقل از وزیر ارتباطات دولت سیزده آمده بود که وزارت مطبوعش برای رفع مشکلات ارتباطی گردشگران خارجی در ایران به دلیل فیلترینگ برخی پیام رسانه‌ها دست به کار شده است تا با ابتکاری جدید سیمکارت‌های خاص و ویژه برای سهولت دست یابی به  این شبکه‌ها برای این خارجیان طراحی کند...

در خبرها به نقل از وزیر ارتباطات دولت سیزده آمده بود که وزارت مطبوعش برای رفع مشکلات ارتباطی گردشگران خارجی در ایران به دلیل فیلترینگ برخی پیام رسانه‌ها دست به کار شده است تا با ابتکاری جدید سیمکارت‌های خاص و ویژه برای سهولت دست یابی به  این شبکه‌ها برای این خارجیان طراحی کند.

پس از انتشار این خبر در برخی از شبکه های اجتماعی  واکنش ها شروع شد و برخی هم از این همه خلاقیت جا خوردند و از سختی های زندگی در ایران  نوشتند که  اکر می خواهی در ایران زندگی کنی و به اینترنت وصل شوی  یا به قول ان مجری معروف باید جمع کنی و بروی و یا خارجی باشی

که این نوع برخورد و سخنان  با این روش های حکمرانی دولتمردان در عصر تکنولوژی و تغییرات بنیادی و ابتکارات ادعایی اقای وزیر هم نباید چندان دور از انتظار باشد!

آنچه اکنون مهم است تغییر نگرش و تفکری است که برخی مدام بر آن اصرار و بر طبل اجرای انچه فهمشان می کشد، دارند و معلوم نیست چرا ننی خواهند به این واقعیت برسند که با تکنولوژی نمی توان با ان روش و  نگاه سنتی و بسته مقابله کرد و همانگونه که این  مدیران اصولگرا برای دور زدن فیلترینگی که خود ایجاد کرده اند به دنبال ابتکار عمل های اینچنینی هستند حتما دیگران هم نخبگانشان را به راه انداخته اند تا همانگونه که تاکنون با انواع فیلتر شکن ها به دور زدن اقدامات محدود گر دولتیان  مشغول بودند از ابن پس هم دورشان را تند تر کنند.

نتیجه این همه ابتکارات  ان شده است که  به واسطه اشتباهات مکرر صاحبان اینگونه اندیشه  و کرامات  بابت جبران کاستی ها و محدودیت ها از جیب مردم کلاه از سرشان برداشته  و در سبد هزینه های زندگی چند تومان بیشتر برای رفع فیلتر خرج شود که برآورد ان تا الان سر به فلک کشیده است.

راهکارهای بکر این متولیان  اگر بر ای مردم ثمری ندارد و زندگی آنان را مختل کرده است در عوض برای حلقه وابستگان به دور تحریم و فیلتر اشتغال و درآمد کلانی داشته است و با طراحی سیمکارت از نوع  خاص برای خارجی ها هم  این رقم ها میلیاردی تر با دلار بالای ۵۰هزار تومانی می شود.

البته زیاد دور نرویم همین سیمکارت ها هم بردا با قیمت های نجومی به خورد همین مردم داده می شود وگرنه چه کسی به فکر برهنگی و جامعه و دغدغه سبک زندگی  است  انچه مهم است اینکه از چه راهی  یا چه کسی به این درآمدهای بالا برسد وگرنه با این داستان ها دیگر چه ضرورتی بدای فیلتر کردن فضای تنفس مردم است!