اربعین به آئینی بین‌المللی و وحدت‌آفرین تبدیل شده است
اربعین به آئینی بین‌المللی و وحدت‌آفرین تبدیل شده است
معین نیوز_استاندار گیلان با تاکید بر کیفیت مطلوب خدمت‌رسانی موکب‌های اربعینی این استان نسبت به سال‌های گذشته گفت: امروز آئین اربعین تنها متعلق به ایران و عراق نیست بلکه به کنگره ای بین المللی و وحدت بخش تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعینی گیلان اظهار کرد: خادمی افتخار بزرگی است و از خادمان مواکب که امسال خدمت‌رسانی بسیار مناسبی به زائران در مراسم اربعین داشتند قدردانی می کنیم.

وی افزود: برخی از کشورها میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا چند هزار نفر را دور هم جمع کنند اما در مراسم اربعین، بدون تبلیغات میلیون‌ها زائر از ادیان و کشورهای مختلف حضور می‌یابند تا یک حرکت تاریخی – تمدنی وحدت آفرین شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: مراسم اربعین بین‌المللی شده. حرکتی برای همه مردمان آزاده جهان است و شاهدیم مردم سایر کشورها با ادیان مختلف در این مراسم حضور می‌یابند.

عباسی اضافه کرد: با حضور در مراسم اربعین، فلسفه حماسه حضرت امام حسین(ع) پس از قرن‌ها تبیین می‌شود؛ زائران با آرمان های سیدالشهدا(ع) میثاق می‌بندند که یکی از برکات اربعین، وحدت آفرینی و تقویت انسجام امت های مسلمان است.

وی در ادامه این همایش با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: انگلیس از ابتدا این رژیم جعلی را برای ایجاد جنگ و تفرقه بین کشورهای اسلامی در این منطقه به وجود آورد اما این رژیم جعلی نتوانست در منطقه ریشه بدواند؛ جنایات زیادی مرتکب شده که مهمترین آنها به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی پناه و بمباران بیمارستان ها در چند هفته اخیر است.

اسکان ۱۳۲ هزار زائر توسط موکب‌های گیلان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان هم در این جلسه اظهار کرد: ۳۱ موکب از گیلان در مراسم اربعین حضور یافتند که در مجموع ۱۳۲ هزار زائر را اسکان دادند.

سرهنگ مجید دوهندو افزود: با وجود اینکه حدود ۵۰ هزار زائر از گیلان در مراسم اربعین شرکت داشتند، اما موکب‌های استان، یک میلیون و ۱۲۷ هزار وعده غذایی به زائران عرضه داشتند.

وی ادامه داد: ۲۱ مورد از موکب های استان در کربلا، سه موکب در نجف اشرف، پنج مورد در مرزهای خسروی و مهران و ۲ موکب نیز در مسیر نجف اشرف به زائران خدمت‌رسانی کردند.

در پایان این مراسم که آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان نیز حضور داشتند، تعدادی از خادمان موکب‌های گیلان قدردانی شد.