ارتباط عمیق ایران و تاجیکستان در سایه زبان مشترک فارسی
ارتباط عمیق ایران و تاجیکستان در سایه زبان مشترک فارسی
معین نیوز_وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی نوشت: امروز زبان مشترک فارسی درخت باروری است که ریشه‌های عمیق و تنه محکم بین ایران و تاجیکستان دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه در حساب کاربری خود در فضای مجازی آورده است:‌ توسعه روابط فرهنگی دستاورد بزرگ رئیس جمهوری محترم در سفر به تاجیکستان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران و امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان در دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر با اشاره به دین، فرهنگ و زبان مشترک دو ملت اظهار امیدواری کردند که با تلاش مقام‌های دو کشور فصلی نوین در شکوفایی روابط و همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رقم بخورد.

رئیس جمهوری در این دیدار با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش روابط و همکاری های دوجانبه دارند، گفت: تعمیق و تقویت مناسبات و تعاملات دوجانبه زمینه‌ای برای ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: مقام‌های ایران و تاجیکستان باید با استمرار منظم دیدارها و گفت‌وگوهای دوجانبه، روابطی پایدار و همه جانبه را بین دو کشور فارسی زبان پایه گذاری کنند که به الگویی در سطح منطقه تبدیل شود.

ارتباط عمیق ایران و تاجیکستان در سایه زبان مشترک فارسی

رحمان رییس جمهور تاجیکستان هم در این دیدار از قبول دعوت خود از سوی رییس جمهوری کشورمان برای حضور در بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که به ریاست کشورش برگزار شد و همچنین از این بابت که رئیسی در اولین سفر خارجی خود به کشور هم زبان تاجیکستان سفر کرده است، قدردانی و تشکر کرد.

وی با اشاره به سوابق همکاری‌ها و پروژه‌های مشترک اجرا شده از سوی متخصصان ایرانی در تاجیکستان افزود: دوستی و محبتی که بین مردم و دولت دو کشور وجود دارد زمینه بسیار مناسبی برای ارتقای سطح همکاری ها و روابط دو کشور است.