استاندار: دولت بیش از ۵۰ هزار تن برنج باقیمانده کشاورزان گیلانی را خریداری می‌کند
استاندار: دولت بیش از ۵۰ هزار تن برنج باقیمانده کشاورزان گیلانی را خریداری می‌کند
معین نیوز_استاندار گیلان با تاکید بر خرید برنج از کشاورزان با قیمت مناسب، گفت: طی هماهنگی با وزیر جهاد کشاورزی دولت در آینده‌ای نزدیک بیش از ۵۰ هزار تن برنج باقیمانده در اختیار کشاورزان و شالیکوبی‌های استان از سال قبل را با هدف حمایت از تولید کننده و مصرف کننده خریداری می‌کند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز جمعه در حاشیه بازدید از بخش خشکبیجار از توابع رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حرکت در راستای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و ایجاد تعادل در بازار انجام می‌شود، اظهار کرد: برنج گیلان از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد پس از خرید برنج از کشاورزان در فصل درو کشاورزان وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند.

استاندار به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه بازگشت ثبات به بازار در حوزه های مختلف یادآور شد: مردمی کردن اقتصاد، گره نزدن معیشت مردم به مذاکرات، توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه خزر و توجه ویژه به صادرات محصولات غیرنفتی از برنامه‌های مهم دولت در بازگشت ثبات به بازار است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم خشکبیجار معضل آب زراعی برای فعالیت‌های کشاورزی است که در قرارگاه جهادی مدیریت آب استان این موارد بررسی و با بارندگی‌های اخیر مشکل آب زراعی در اراضی شالیزاری نیز تا حدودی رفع شده است.

عباسی بر حل مشکلات برق بخش خشکبیجار با احداث یک پست برق ۶۳.۲۰ نیز تاکید کرد و افزود: اعتبار لازم برای احداث این پست برق وجود دارد و مسئولان مربوطه در اسرع وقت زمین مورد نیاز را تهیه و پروژه را اجرایی کنند.

وی در مورد تامین مشکل آب شرب این منطقه نیز گفت: در این خصوص دستورات لازم صادر شده و مسئولان باید کنترل، مدیریت و نظارت لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان در بازدید از نحوه اجرای طرح ساماندهی سواحل امین آباد و مروارید خشکبیجار ضمن تشکر از جمعیت هلال احمر، ناجیان غریق، فراجا، شوراها، دهیاری‌ها، شهرداری و بخشداری‌ها از دستگاه‌های متولی خواست در ۳۱۴ کیلومتر نوار ساحلی گیلان در نقاطی که برای شنا خطر آفرین نیست طرح سالم‌سازی دریا ایجاد کنند و از مردم نیز تقاضا کرد در نقاط خطر آفرین و خارج از طرح دریا شنا نکنند.

وی گفت : اولویت ما حفظ جان و سلامت مردم است و از هموطنان و مردم استان گیلان می‌خواهیم در سواحل شئونات اسلامی را رعایت کنند.