استاندار: واحدهای صنعتی غیرفعال گیلان باید تعیین تکلیف شوند
استاندار: واحدهای صنعتی غیرفعال گیلان باید تعیین تکلیف شوند
معین نیوز_استاندار گیلان با انتقاد از اینکه زمین های شهرک و کارخانه های زیادی در استان بلاتکلیف مانده است تاکید کرد: واحدهای فاقد توان تولید باید پس از ۶ ماه فرصت درصورت عدم فعالیت خلع ید شوند و ظرفیت آن به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

اسدالله عباسی روز یکشنبه در بازدید از شرکت صنایع ابریشم در صومعه سرا افزود:  پس از سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به گیلان شاهد احیای این شرکت بودیم که اکنون با ظرفیت ۲۰ درصد در حال فعالیت است و امیدواریم امسال به بیش از ۸۰ درصد برسد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از تمام طرح های تولیدی و سرمایه گذاران گفت: موانع تولید باید برطرف و از ظرفیت های استان استفاده شود زیرا خدمت به تولید کننده اولویت است و باید در جلسه رفع موانع تولید این امر مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار گیلان افزود: واحدهای صنعتی در سه حالت فعال نیمه فعال و تعطیل بسر می برند که واحدهای فعال باید با حمایت توسعه یابند، نیمه فعال تقویت و واحدهای تعطیل سریعاً تعیین تکلیف شوند.

عباسی در ادامه اظهار داشت: سرمایه در گردش و موجودی نقدی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است که باید بانک ها رفع این مشکلات را در اولویت قرار دهند.

استاندار گیلان امروز علاوه بر شرکت صنایع ابریشم، از واحد تولید نئوپان، روغن کندوج، مقوا سازی، تولیدی صنایع چوبی از مواد نانو بازدید کرد و در دیدار با جمعی از کارگران و فعالان اقتصادی  پای در دل آنها نشست.