استاندار گیلان: بیش از هر زمان نیازمند تحولات نوآورانه و مشارکت جوانان هستیم
استاندار گیلان: بیش از هر زمان نیازمند تحولات نوآورانه و مشارکت جوانان هستیم
استاندار گیلان گفت: در شرایط کنونی کشور نیازمند تحولات نوآورانه با حضور موثر قشر خلاق و جوانان با انگیزه در زمینه های مختلف هستیم.

ارسلان زارع سه شنبه شب در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان با بیان اینکه جوانان خلاق می توانند نقش مهمی را در کشور ایفا کنند، افزود: در دولت تدبیر و امید به جوانان اعتماد شد که این امر موجب فراهم شدن زمینه نقش آفرینی بیشتر جوانان  و موفقیت های آنان شد.

وی تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا شاهد بودیم که جوانان بسیاری با سرمایه های اندک مالی اما سرمایه های گرانسنگ فکری و ایده ها و خلاقیت ها پا به عرصه تولید و خدمات گذاشتند و دستاوردهایی را نصیب کشورمان کردند.

وی با یادآوری کمبود ماسک در ماه های نخستین جریان شیوع کرونا تصریح کرد: در همین پنج ماه از زمان شیوع کرونا جوانان خلاق و کارآفرینان در شرکت های دانش بنیان توانستند تحول بیافرینند و نه تنها کشور را در اقلام بهداشتی مورد نیاز همچون تولید اقلام بهداشتی چون ماسک ۹۵ و غیره بی نیاز کنند، بلکه بعد از دو سه ماه تقاضای صادرات به کشورهای دیگر عرضه کردند.

زارع با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید اعتقادی ویژه به جوانان و نقش آفرینی آنان داشته و دارد با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ سمن فعال در استان اظهار داشت: توجه به سازمان های مردم نهاد(سمن ها)   ثمره این اعتقاد بوده که بر همین اساس در ماه های اخیر ۱۰ سمن جدید در استان به ثبت رسیده است.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تقویت، حمایت و توانمند سازی سمن ها خاطر نشان کرد: این تشکلهای مردمی می توانند زمینه را برای  پیشرفت  استان فراهم کنند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت و دستاوردهای جوانان برای اطلاع رسانی خلاقانه و هنرمندانه به منظور امید آفرینی و زدودن یاس و نا امیدی در  استان تاکید  و تصریح کرد: یکی از نقشه های دشمنان ناامید کردن مردم است که استفاده از این ظرفیت مولفه ای مهم برای گذر از شرایط سخت پیش رو است.

وی با بیان اینکه هر جا که جوانان حضور داشتند، توانستیم به سختی و دشواری کمتری از آنها گذر کنیم، خاطر نشان کرد: راه و مسیر توسعه در شرایط کنونی کشورمان همفکری، تعامل، همگرایی و هم افزایی است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیران از ایده ها و پیشنهادات جوانان استقبال کنند، تصریح کرد: جوانان گیلانی در ماه های اخیر  در جریان شیوع کرونا چون همیشه در عرصه های مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا نقش آفرینی کردند.

زارع با بیان اینکه در بسیاری از کشورها که نرخ بیکاری آنها قبل از شیوع کرونا زیر پنج درصد بود با گسترش این ویروس، این نرخ به بیش از ۱۳ درصد رسید، اظهار داشت : میلیون ها نفر نیز در این کشورها بدلیل کرونا بیکار شدند اما  در کشورما به علت همکاری ها و همراهی ها کمتر بود.

آموزش های مهارت محور در تحکیم بنیان خانوادها در فضای مجازی اثر گذار است

استاندا گیلان در ادامه  درخصوص ازدواج جوانان و فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) و نامگذاری این هفته به عنوان  هفته ازدواج اظهار داشت: این هفته فرصت خوبی برای  اجرای برنامه های نمادین در راستای  تشویق ازدواج آسان دانست.

وی عدم ثبت طلاق در هفته ازدواج، اعطای هدایا از سوی اتاق اصناف، مشارکت در تامین جهیزیه نیازمندان، اولویت معرفی مزدوجین سال ۹۹ برای اشتغال از سوی  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای و صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

زارع آموزش های مهارت محور قبل، حین و بعد از ازدواج را برای تحکیم بنیان خانواده در فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان موثر دانست.

وی همچنین با بیان اینکه تا پایان شهریور در شرایط کرونایی هستیم، اظهار داشت: متناسب با شرایط، برنامه های اوقات فراغت را ادامه دهیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همواره موضوعات ورزشی را دنبال می کنم و نسبت به همه رشته های ورزشی و ورزشکاران دغدغه دارم، افزود: ورزش در گیلان سابقه ای درخشان دارد که باید زمینه ای فراهم کنیم تا با مشارکت خیران؛ ورزشکاران و ورزش دوستان بتوانند بدون نگرانی تنها در اندیشه تعالی ورزش وموجب شادمانی مردم باشند.