استاندار گیلان: تحقق جهش تولید با حرکت های کند و معمولی محقق نمی شود
استاندار گیلان: تحقق جهش تولید با حرکت های کند و معمولی محقق نمی شود
استاندار گیلان گفت: تحقق جهش تولید به طور قطع با حرکت های کند، معمولی و لاک پشتی محقق نمی شود بلکه به تلاش مضاعف و فراوان برای رسیدن به رشد تصاعدی نیاز است.

ارسلان زارع غروب یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان رشت افزود: شهرستان رشت از ظرفیت های متعدد و بسیاری در عرصه کشاورزی، خدمات از جمله گردشگری، بازرگانی و صنعتی برخوردار است که بسیاری از این ظرفیت ها مطابق با ظرفیت اسمی آنها بهره برداری نمی شود.

نماینده عالی دولت در  گیلان با اشاره به همدلی ها و وفاق در شهرستان رشت اظهار داشت: برای تحقق شعار راهبردی سال جهش تولید باید همدلی ها را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان رشت علاوه بر ظرفیت های کم نظیر در بخش های مختلف اقتصادی، جزو مناطقی است که ظرفیت  فرهنگی والایی دارد و از این منظر شهره است ضمن اینکه در حوزه اجتماعی هم نه تنها در سال های اخیر بلکه ازدیربار شاهد فعالیت های اثرگذاری بوده ایم که به نوعی وجهه ممتاز گیلان به شمار می آید.

وی اضافه کرد: به لحاظ نیروی انسانی شهرستان رشت از جمله مناطق غنی استان حتی کشور است که قطعا در خدمت به مردم مایه افتخار بوده و زمینه بسیار مساعدی برای پیشرفت شهرستان و استان را فراهم می کند.

وی بیان داشت: هر پیشرفت و توسعه ای در جامعه و کشور حاصل تلاشهای گروهی، خرد جمعی و  همکاری و مشارکت آحاد مردم است وبه طور قطع گروه های مختلف اجتماعی از مولفه های موثر در این موفقیت هستند.

زارع استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی و گروه های اجتماعی را زمینه ساز تقویت همدلی، وفاق و انسجام در جامعه دانست و افزود: امروز هم با توجه به شرایط کشور بیش از پیش به هم افزایی نیاز داریم ضمن اینکه در راستای اجرای منویات رهبری و سیاست های دولت تدبیرو امید نیز باید به این مهم اهتمام  کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت در سه جبهه استکبار جهانی، بیکاری و شرایط اقتصادی و کرونا در حال نبرد است، خاطر نشان کرد: پیروزی در این سه جبهه جز با وحدت، همدلی، وفاق و انسجام میسر نمی شود.

وی با اشاره به تجربه چهارماه اخیر در موفقیت مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت: این موفقیت موید این موضوع است چنانکه رهبر معظم انقلاب هم از این موفقیت و تلاش قدردانی کردند و در صحنه بین المللی نیز سازمان بی طرف “سازمان بهداشت جهانی” مدیریت جمهوری اسلامی را ستایش کرد و قطعا مهمترین مولفه این موفقیت وحدت، وفاق، همدلی و انسجام بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت برنامه های مختلفی برای مقاومت در برابر تحریم های دشمن دارد، خاطر نشان کرد: دولت در حوزه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری نیز برنامه های گوناگونی در راستای برنامه های سیاست اقتصادی و جهش تولید دارد.

وی بیان داشت: تحقق دولت الکترونیک و گسترش ارایه خدمات به مردم در بستر فضای مجازی از فرصت هایی بود که طی چهارماه گذشته و پس ار کرونا در کشور و گیلان معنی پیدا کرد.

زارع اظهار داشت: عرصه امروز مدیریت کشور برای حل مشکلات اقتصادی به تعبیر رئیس جمهوری عرصه مدیریت جهادی است و موفقیت در چنین عرصه و شرایطی باید مبتنی بر آرامش، هماهنگی و همراهی مردم و همدلی، وفاق و انسجام باشد از این جهت باید از ظرفیت های اقتصادی و فعالان بخش خصوصی بیشترین بهره را ببریم.

نماینده دولت در گیلان در ادامه با اشاره به جایگاه فرمانداران هر شهرستان بیان داشت: طبق قانون فرمانداران دارای اختیارات و وظایف متعدد هستند به همین سبب در تامین امنیت، آرامش و توسعه شهرستان محل خدمت شان بسیار موثر هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز سختی کار مدیریت نسبت به دوره های گذشته به دلیل افزایش کمبودها و مشکلات بیشتر شده، خاطر نشان کرد: تاکید من به فرماندار جدید شهرستان رشت این است که در وحله اول با توکل به خدا و نیت خالصانه و با اولویت قرار دادن امنیت و آرامش شهرستان رشت و سپس اجرای برنامه ها در حیطه وظایف و اختیارات فعالیت داشته باشد.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های میرشمس مومنی زاده فرماندار سابق رشت، علی فتح اللهی به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.