استاندار گیلان خواستار شتاب در اجرای طرح ملی مسکن شد
استاندار گیلان خواستار شتاب در اجرای طرح ملی مسکن شد
معین نیوز_نماینده عالی دولت در گیلان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، شتاب در تکمیل پروژه های عمرانی حوزه راهسازی و اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش عصر سه شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛  ارسلان زارع در ادامه پیگیری‌های موضوعات و مسائل استان با وزیران و مسئولان ملی، (سه‌شنبه) در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی؛ ضمن بررسی آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه‌های عمرانی آن وزارتخانه از جمله راه‌آهن و باقیمانده مسیر آزادراهی رشت- قزوین در محدوده رودبار و منجیل ، در خصوص تکمیل آنها بحث و تبادل‌نظر کرد.

وی طرح اقدام ملی مسکن و تامین زمین برای ساخت این واحدها را اقدامی مهم و گامی اثرگذار در تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم عنوان کرد و با اشاره به حمایت های کافی و لازم در استان برای آنکه گیلان جزو پیشتازان تحقق این طرح در کشور باشد؛ شتاب در اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورد تأکید قرار داد.

تکمیل واحدهای باقی مانده از مسکن مهر، تعریض جاده ها و همچنین بهسازی راه‌های روستایی از دیگر محورهای مورد مذاکره استاندار گیلان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بود.

طرح اقدام ملی مسکن به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است و در این طرح ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود. شهرهای رشت، انزلی، رودسر، صومعه سرا، لنگرود، شفت، لوشان، کیاشهر، مرجقل جزو شهرهای طرح اقدام ملی مسکن در گیلان هستند.

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گیلان ساخت ۲ هزار و ۵۶۶ واحد بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

طرح اقدام ملی مسکن در گیلان ۹ مهر ماه ۹۹ با برگزاری قرعه کشی ببین متقاضیان این پروژه ۶۰ واحدی در لنگرود آغاز شد. تسهیلات این طرح برای هر متقاضی مبلغ یک میلیارد ریال (یکصد میلیون تومان) با بهره ١٨ درصد می باشد که اکنون به این طرح اختصاص یافته و زمین های واگذار شده به متقاضیان بصورت ۹۹ ساله می باشد.