استاندار گیلان: فناوری اطلاعات بهترین بستر برای ایجاد شفافیت است
استاندار گیلان: فناوری اطلاعات بهترین بستر برای ایجاد شفافیت است
معین نیوز_استاندار گیلان گفت: در مسیر مبارزه با فساد و تبعیض بهره گیری از فناوری اطلاعات و فرصت‌های فضای مجازی بهترین بستر برای ایجاد شفافیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله عباسی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه مجازی هفته پژوهش گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نیاز کشور تحول اساسی در سواد، مهارت های دیجیتال دانش آموزان و سایر دانش پژوهان و علاقمندان به امر تحقیق است چرا که محققان ما باید برای عصر کاملا دیجیتال سال های پیش رو و قرن جدید آماده باشند.

وی افزود: ضرورت ارایه خدمات غیرحضوری از طریق فضای سایبری در دوران شیوع کرونا به وضوح مشخص کرد که باید برای تسهیل امور مردم زیرساخت ها  و امکانات مورد نیاز را گسترش داد.

استاندار گیلان اظهار داشت: نیل به این مهم به طور قطع نیازمند نقش آفرینی موثر فعالان دانش پژوه در این امر است و انتظار دارم با توجه به استعدادهای کم نظیر انسانی، استان گیلان در این بخش جزء استان های پیشتاز باشد.

 جوانان خلاق و نوآور نیار به تشویق و حمایت دارند

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه جوانان نخبه، خلاق و نوآور نیاز به حمایت و تشویق دارند و نباید موانع ای بر سر راه آنها دیده شود گفت: معتقدم توسعه و افزایش شرکت های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان و مبتکران جوان گیلانی می تواند بسترساز توسعه علم و دانش در رشته ها نیز باشد.

عباسی با اشاره به فعالیت کارگروه پژوهش و فناوری گیلان با مسئولیت خود و روسای دانشگاه ها افزود: در این کارگروه تلاش می کنیم تا مشکلاتی که جوانان متخصص و خلاق با آن مواجه هستند از پیش روی آنان برداریم و دستگاه های استان گیلان نیز باید در این مورد همکاری های لازم را داشته باشند.

وی درباره پیگیری مشکل یکی از جوانان خلاق در این نمایشگاه با تماس تلفنی با مسئول مربوطه افزود: باید با همکاری دستگاه ها مشکل این جوانان و شرکت های دانش بنیان بر طرف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان نخبه استان با تولید علم و فناوری و نانو فناوری توانسته اند آنچه را که آموخته اند به تولید برسانند، گفت: این مهم و اقتصاد دانش بنیان برای ما حائز اهمیت است.