استاندار گیلان: منابع بانکی باید در استان استفاده شود
استاندار گیلان: منابع بانکی باید در استان استفاده شود
معین نیوز_استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مشکلات واحدهای تولیدی با سرعت رسیدگی و برای رفع آنها تصمیم‌گیری شود، گفت: باید منابع بانکی در استان هزینه شود و بانک مکلف هستند به حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار داشت: از متقاضیان توسعه طرح‌های تولیدی، حمایت شود و به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که آنان، درگیر بروکراسی های زائد نشوند.

وی پشتیبانی از سرمایه گذار را یکی از راه‌های تحقق شعار سال عنوان و اضافه کرد: بایستی در چارچوب های قانونی، حمایت های لازم صورت گرفته و در پاسخ به درخواست ها، سرعت بخشی شود.

استاندار گیلان بانک ها را مکلف به اعلام تسهیلات پرداختی در بخش رونق تولید کرد و یادآور شد: باید منابع بانک ها در استان هزینه و از حداکثر ظرفیت برای فراهم سازی سرمایه در گردش تولیدکنندگان استفاده شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در این مسیر، عملکرد بانک ها و میزان همکاری آنها با مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان ، رصد و در جلسه آینده این کارگروه اعلام گردد.

وی همکاری و هم افزایی برای تحقق شعار راهبردی رونق تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را انتظار خود از همه دستگاه ها و نهادها عنوان کرد.

در این جلسه مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است و طی ۶ ماه نخست امسال با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ۲۳۱ واحد تولیدی استان بیش از ۷۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.