استاندار گیلان: هیچ کس حق دخالت در انتخاب مدیران مدارس را ندارد
استاندار گیلان: هیچ کس حق دخالت در انتخاب مدیران مدارس را ندارد
معین نیوز_استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان گفت: به جز مسوولان مربوطه هیچ کس حق دخالت در انتخاب مدیران مدارس را ندارد از سویی انتخاب مدیران واحدهای آموزشی به دلیل اهمیت وظایف آنها باید با دقت انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در استانداری خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در انتخاب مدیران مدارس محکم بایستید ضمن اینکه در این گزینش‌ها باید همه جوانب مورد توجه قرار گیرد و نظارت بر فعالیت ها و عملکرد آنان نیز بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران آموزش و پرورش در مناطق مختلف گیلان نیز باید به مدارس حوزه فعالیت خود سرکشی کنند و از نزدیک در روند فعالیت های تعلیم و تربیت قرار گیرند، اضافه کرد: پشت میزنشینی کارها را پیش نمی برد و تحول ایجاد نمی کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت باید بسیار دقت کرده و حساسیت داشته باشیم، یادآورشد: انسان‌سازی در دستگاه تعلیم و تربیت مهم است و بسیاری از آسیب‌ها و انحراف‌های اجتماعی امروز نیز به دلیل غفلت در آموزش و پرورش است.

وی بیان داشت: ظرافت و لطافت در تعلیم و تربیت با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و از این‌رو مسوولان و معلمان در مدارس باید با دانش آموزان ارتباط خوبی برقرار کنند زیرا با روحیه تلخ و خشن نمی توان تعلیم و تربیت نمود.

نباید از مباحث معنوی در مدارس غفلت نشود

استاندار گیلان در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه مسائل معنوی و ترویج فرهنگ نماز در مدارس نباید مورد غفلت قرار گیرد، اضافه کرد: در این زمینه از ظرفیت های حوزه های علمیه استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زیباسازی در مدارس و جذابیت فضاهای آموزشی خاطرنشان کرد: دیوارهای فرو ریخته، شعارهای آموزشی بی رنگ و فضای نامناسب مدارس قابل پذیرش نیست و باید جذاب و شاداب باشد.

عباسی با بیان اینکه آموزش و پرورش اولویت اول استان است، اظهار کرد: در بخش تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه ها به ویژه آموزش و پرورش باید سرمایه گذاری جدی کنیم و محور عمل ماست.

ضرورت مردمی کردن مدارس

وی در ادامه با تاکید بر مردمی کردن مدارس گفت : نباید منتظر سرانه دولت برای مدارس باشیم باید از ظرفیت مردمی و اولیاء برای فضاسازی‌ مناسب در این اماکن بهره گیریم چه بسا که بسیاری از خانواده ها حاضرند برای ارتقا فضای آموزش و امکانات آموزشی در اختیار فرزندان خود سرمایه گذاری کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت اردوهای دانش آموزی و ضرورت توجه به توسعه آنها از سوی مسئولان آموزش و پرورش افزود: اردوهای دانش آموزی یکی از راه‌های ایجاد نشاط معنوی و تفریحی است از این‌رو باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر تقویت روحیه پرسشگری و انتقادی دانش آموزان تاکید و عنوان کرد: باید اجازه دهید تا دانش آموزان حرف هایشان را بزنند نه اینکه یک سری مباحث را به آنها القا کنید.

استاندار گیلان همچنین از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا در مناسبت های مختلف با حضور دانش آموزان، از ظرفیت سخنرانان و کارشناسان باسواد استفاده کنند و مدیران، معاونان و چهره های تکراری این جلسات و برنامه ها نباشند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است.