اظهارات مهم گروسی درباره نتایج سفر به ایران در بدو ورود به وین
اظهارات مهم گروسی درباره نتایج سفر به ایران در بدو ورود به وین
معین نیوز_مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر به تهران و دیدار با مقامات بلند پایه کشورمان را مهم ارزیابی و تصریح کرد که یک درک روشن درباره ادامه همکاری‌ها برای حل‌وفصل مسائل پادمانی حاصل شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، رافائل گروسی این مطلب را در جمع خبرنگاران مستقر در وین، پس از بازگشت از سفر دو روزه به تهران و دیدار با مقامات کشورمان مطرح کرد.

وی با اشاره به بیانیه مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که چارچوب کلی برای حرکت رو به جلو بدست آمده است

مدیرکل آژانس اتمی در پاسخ به سووالی درباره ادعاهای سیاسی پادمانی عنوان کرد در گفت‌وگو با مقامات بلند پایه ایران مسائل فنی جزئی مورد بحث قرار نمی‌گیرد بلکه سطح همکاری و «اینکه اکنون زمان رسیدن به یک نتیجه ملموس است.» وی اضافه کرد: « این فضای ملاقات‌ها بود و به نظرم ما در این رابطه به یک درک روشن رسیده‌ایم تا بزودی اقدامات ملموسی را آغاز کنیم.»

وی اضافه کرد: این بازدید مهمی برای من بود. فرصتی برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران پیدا کردم.آژانس اتمی توانسته یافته‌های غیرمنتظره‌ای درخصوص حدود غنی‌سازی در ایران به دست آورد.

مدیرکل آژانس اتمی در این باره تصریح کرد: تلاش کردم تا همه چیز را به مسیر خود بازگردانم. بیانیه‌ مشترک ما به این مسئله رسیدگی می‌کند.

گروسی در بخش دیگر از کنفرانس خبری خود عنوان کرد که آژانس اتمی در تلاش بوده تا شفاف‌سازی‌هایی درخصوص برخی سایت‌ها در ایران دریافت کند.

وی با اشاره مجدد به دیدار با سیدابراهیم رئیسی گفت: زمانی که با رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو دارم، درخصوص جزئیات فنی سایت‌های اعلام‌نشده گفت‌وگو نمی‌کنیم بلکه درباره همکاری‌های‌مان و اینکه زمان آن رسیده که نتیجه‌ای حاصل شود به صحبت می‌پردازیم.

مدیرکل آژانس اتمی در ادامه بیان کرد که گفت‌وگوی خود با رئیس‌جمهور ایران در «جوی کاری و صادقانه» انجام شده است.