اعتبار مجوزهای تولیدی صنایع‌دستی گیلان تمدید شد
اعتبار مجوزهای تولیدی صنایع‌دستی گیلان تمدید شد
معین نیوز_معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با اهتمام و هماهنگی های انجام شده از سوی اداره‌کل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان تأمین اجتماعی، اعتبار تمام مجوزهای تولیدی صنایع‌دستی تا پایان امسال تمدید شد.

فرزاد رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: تا کنون در  گیلان،  یک هزار و ۱۴۵ پرونده با همین حجم اشتغال  و با میزان اعتبار ۱۱میلیارد و ۷۶میلیون تومان از محل تسهیلات کرونا به طریق ثبت‌نام در سامانه کارا پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد:گردشگری بعنوان یکی از راه های توسعه اقتصادی بدون تکیه به منبع نفت است و امروز هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان می تواند بعنوان عاملی برای توسعه بخشی در حوزه گردشگری به یکی از گونه های تخصصی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه چادرشب بافی “روستای قاسم آباد رودسر” یکی از صنایع دستی گیلان به عنوان یکی از ۳۸ اثر جهانی کشور قرار گرفته است افزود: خوشبختانه با ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد در سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار مطلوبی چون درآمدزایی و اشتغال و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم هستیم.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت آموزش در این حوزه اشاره و تصریح کرد: با اهتمام به این موضوع سه دوره مجازی کوتاه مدت با هدف بهبود کیفیت برندینگ و بازاریابی صنایع دستی استان گیلان در روزهای اخیر برگزار شده است.

رشیدی ادامه داد: این دوره‌ها به همت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان و جهاد دانشگاهی استان، با هدف ارتقاء کیفیت برندینگ و تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان به صورت مجازی در سه حوزه صنایع خلاق، اصول و فنون قیمت گذاری و بسته بندی محصولات صنایع دستی برگزار شد.

بالغ بر ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی در بیش از ۸۰ رشته در گیلان فعالیت می‌کنند و ۶۴ محصول از اقلام صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت و شش کالا نشان یونسکو دریافت کرده‌ اند؛ این محصولات شامل رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی و قلاب بافی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.