اعلام آمادگی مجمع نمایندگان برای کمک به ارتقای اقتصادی گیلان
اعلام آمادگی مجمع نمایندگان برای کمک به ارتقای اقتصادی گیلان
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در نخستین نشست نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان از آمادگی این مجمع برای کمک به فعالان اقتصادی به منظور ارتقای اقتصادی و اشتغالزایی استان خبر داد.

احمد دنیا مالی  عصر شنبه در این جلسه افزود: حوزه اقتصادی و اشتغال برای ما دارای اهمیت فراوانی است از این رو بنا داریم با بخش خصوصی تعامل و همکاری لازم را در جهت نیل به این مهم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته برای تحول اقتصادی پارامترهای مختلفی دخیل است که یکی از این موارد زیر ساخت های خوب در استان بویژه  اتصال راه آهن رشت به انزلی و آستارا  است.

وی تک نرخی کردن ارز  را یکی از اولین طرح هایی خواند که این مجلس به دنبال تصویب آن است.

به گفته دنیا مالی؛ جلسات  مجمع نمایندگان استان با فعالان اقتصادی با محوریت صادرات در استان ادامه خواهد یافت.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه  از تغییر مداوم قیمت ها حتی در یک روز انتقاد و اظهار کرد: کسانی که در  بخش های اقتصادی دولت هستند باید اقدامات لازم برای کنترل این شرایط را کنترل کنند.

محمدرضا احمدی سنگری با اشاره به ضرورت حمایت مجلس از سرمایه گذاران افزود: بوروکراسی و صدور مجوز یکی از مشکلات سرمایه گذاران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گیلان جزو نخستین استان هایی است که سرمایه گذاران تمایلی برای سرمایه گذاری در این استان ندارند.

خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس یازدهم نیز گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت نهاده های دامی باید تمهیدات لازم  برای ترخیص این نهاده ها از بندر امام برای استفاده تولید کنندگان انجام شود.

پرویز محمد نژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز نبود سرمایه در گردش را یکی از مشکلات تولید کنندگان برای تولیدات صادرات محور عنوان کرد.

غلامرضا مرحبا نماینده آستارا نیز با بیان اینکه رکود و تورم که در طول سالیان سایه انداخته سرمایه گذار و مدیرا را دچار محافظه کاری کرده است.

وی مجلس یازدهم را دارای نگاهی متفاوت به فعالان اقتصادی خواند و گفت: اشتغال بواسطه واحدهای تولیدی در استان ایجاد می شود؛ از این رو باید تلاش کنیم واحدهای تولیدی تعطیل نشوند.