اعلام ساعات کار مراکز انتقال خون گیلان در ماه رمضان
اعلام ساعات کار مراکز انتقال خون گیلان در ماه رمضان
معین نیوز_مدیر پزشکی انتقال خون گیلان چگونگی فعالیت مراکز انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

دکتر گیتی ایزدی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه انتقال خون در رشت در میدان فرهنگ صبح‌ از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ و عصر از ۱۸ تا ۲۳ برای اهدای خون فعال است.

وی افزود: سامانه ثابت خونگیری در رشت در تقاطع شهید انصاری بلوار نماز صبح‌ هشت تا ۱۳ و شب‌های قدر از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برای اهدای خون مردم استان فعال است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان بیان کرد: مرکز اهدای خون لاهیجان در خیابان امام خمینی (ره)، پایگاه انتقال خون رودسر در خیابان انقلاب جنب بیمارستان شهدا، مرکز انتقال خون لنگرود در خیابان شریعتی، بندرانزلی در خیابان ۳۰ متری جنب دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی، مرکز انتقال خون فومن در خیابان شهید بهشتی این شهر و پایگاه انتقال خون تالش در خیابان شهید بهشتی، پایگاه انتقال خون آستارا در خیابان حکیم نظامی از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ و شب‌های قدر از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برای اهدای خون مردم نوعدوست فعال است.

وی عنوان کرد: اتوبوس شماره ۲ تیم سیار در سطح گیلان روزهای غیرتعطیل صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۴ و شب‌های قدر از ۱۸ تا ۲۳ فعال است.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.