افتتاح و بهره برداری چهار پروژه عمرانی شهرداری اقبالیه در استان قزوین
افتتاح و بهره برداری چهار پروژه عمرانی شهرداری اقبالیه در استان قزوین
معین نیوز_به مناسبت دهه مبارک دهه فجر، چهار پروژه عمرانی شهرداری اقبالیه با حضور معاون عمرانی استانداری قزوین افتتاح شد.

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در مراسمی با حضور مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری، اسماعیلی مدیرکل دفتر شهرداری، میزانی مدیر کل دفتر فنی استانداری، لیلا قریب مدیرکل دفتر روستایی، جوانمردی بخشدار مرکزی و میکائیل سلمانی شهردار اقبالیه، حیدری رئیس شورای شهر چهار پروژه عمرانی شهرداری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

“در این مراسم کلنگ احداث سایت پسماند شهر اقبالیه به زمین زده شد”

■سایت پسماند اقبالیه با ۴۲ سوله برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در مساحت.۲۰۰ هزار مترمربع با ۲ میلیارد تومان به زمین زده شد.

■افتتاح ۱۰ واحد تجاری از دیگر طرح هایی بود که با حضور معاون عمرانی استانداری و شهردار اقبالیه افتتاح شد.

این واحدهای تجاری با ۳ میلیارد تومان هزینه از سوی شهرداری اقبالیه احداث شده است.

■اجرای طرح نصب کد پستی ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر اقبالیه با ۹۰۰ میلیون تومان و نصب هشت هزار پلاک با یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال از دیگر طرح های افتتاح شده امروز بود.

■همچنین برقرسانی فاز یک زمین های باغ عمران به مساحت ۳۰ هکتار با ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات داخلی شهرداری در بیست و پنج هکتار افتتاح شد.

“امسال ۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر اقبالیه اجرا شده است”

شهردار اقبالیه گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم و ارتقا رفاه و آسایش شهروندان امسال بیش از ۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در اقبالیه اجرا شده است.

میکائیل سلمانی در حاشیه افتتاح این طرح ها در خصوص برنامه های آتی و طرح های نیمه تمام شهرداری اقبالیه اظهارداشت: رویکرد اعضای شورا و شهرداری توجه به توسعه و عمران شهری برای جلب رضایت مردم است که در این راستا با تخصیص ۶۰ درصد بوجه سالانه به امور عمرانی و ۴۰ درصد به امور جاری این نگاه را عملیاتی کرده ایم.

سلمانی تصریح کرد: جمعیت غیر رسمی شهر اقبالیه بالغ بر ۸۰ هزار نفر است که برای پاسخگویی به این نیازها طرح هایی بر اساس درخواست های مردم در اولویت قرار گرفته و وارد فاز اجرایی شده است.

شهردار اقبالیه گفت: با وجود جوانان علاقمند به ورزش در حال حاضر بزرگترین زمین چمن مصنوعی در اقبالیه احداث می شود که این طرح تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهارداشت: ساخت پارک بانوان این شهر نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پارک باغ عمران با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سلمانی یادآورشد: امسال بیش از ۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این شهر تعریف کرده ایم که ۲۸ پروژه آن تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

شهردار اقبالیه افزود: در سال آینده تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت قرار دارد که در این راستا تکمیل بلوار سرباز که نقش کمربندی را دارد و ساماندهی بلوار امام خمینی از پروژه های مهمی است که پیگیر تکمیل آن هستیم.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات شهر اقبالیه نیز گفت: نبود کمربندی و شبکه فاضلاب از مهمترین دغدغه های مردم این شهر است و با کمک اعضای شورا این مطالبات را نیز در دستور پیگیری قرار داده ایم و با کمک مسئولان استان آن را حل خواهیم کرد.

سلمانی بیان کرد: امسال برای زیباسازی سیما و منظر شهری و نورپردازی بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه کردیم که برای سال آینده نیز همین میزان اعتبار را برای ساماندهی این امور اختصاص خواهیم داد.

شهردار اقبالیه در مورد بودجه امسال هم گفت: بودجه امسال شهرداری اقبالیه ۱۷۳ میلیارد تومان بود که در دو ماهه پایانی محقق شد و با افزایش ۵۰ درصدی روبرو شدیم.

وی اظهارداشت: برای سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده ایم که مانند امسال بیش از ۶۰ درصد آن عمرانی و ۴۰ درصد جاری است.

شهردار اقبالیه تصریح کرد: در حوزه فرهنگی هم تعامل خوبی با هیئت امنای مساجد و تشکل های غیر دولتی و بسیج داریم که در این راستا بیش از ۴ میلیارد تومان برای امور ورزشی و برگزاری جشنها و مناسبت ها هزینه کرده ایم.

وی در خصوص اجرای طرح مسکن ملی هم گفت: در اجرای قانون جوانی جمعیت تفاهم نامه ای امضا شده که تغییراتی در محدوده زمین های باغ عمران صورت گرفت ودر این عرصه برای حدود ۱۰۲۰ واحد پروانه ساخت صادر کرده ایم.