افزایش ۸۷ درصدی کشف مواد مخدر در مرزها
افزایش ۸۷ درصدی کشف مواد مخدر در مرزها
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال با هوشیاری مرزبانان ۳۷ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده و این رقم در مقایسه با سه ماه نخست سال قبل ۸۷ درصد افزایش یافته‌است.

سردار احمد علی گودرزی روز چهارشنبه در جریان بازدید از پل مرزی آستارا اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک در دنیا توسط نیروی انتظامی و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود و ایران اسلامی در مبارزه با مواد مخدر مقتدر است و اگر این اقتدار نباشد، کشورهای اروپایی از مواد مخدر لطمه و آسیب شدیدی می بینند.

وی ادامه داد: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران فقط در سه ماه نخست امسال ۲۷۰ قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و به محاکم قضایی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راه امنیت و اقتدار ایران اسلامی سه هزار و ۸۰۰ شهید را تقدیم کرده است، افزود :  اقدامات صورت‌ گرفته برای حفظ حریم مرزهای ایران قابل ‌قبول نیست و انتظار داریم دولت، مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح در ابعاد مختلف با پیگیری و تصویب اعتبار برای امنیت پایدار مرزهای کشور اقدام موثری نمایند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای کشور با توجه به حضور اشرار و معاندین، اولویت‌ بندی شده‌ و در این میان سیستم‌های الکترونیکی، راداری و شناورهای تیزرو از جمله تجهیزات پیش‌ بینی ‌شده برای مرزهای گیلان است.

وی ادامه داد: طبق پروتکل های بین المللی ایران و جمهوری آذربایجان، تعامل خوبی بین مرزبانان دو کشور وجود دارد و ستاد کل نیروهای مسلح در اجرای دستورات مقام معظم رهبری، اعتبارات خوبی برای انسداد نوار مرزی کشور پیش ‌بینی کرده است و گیلان با ۲۷۲ کیلومتر نوار مرزی، یکی از مرزهای فعال در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

گودرزی افزود: استقبال و خدمات رسانی به زوار خارجی اربعین حسینی در مرز زمینی آستارا از وظایف ما به عنوان مسلمانان در این مرز است و سال گذشته بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین با عبور از مرز زمینی آستارا در پیاده ‌روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کردند.

هفته نخست تیرماه، هفته مبارزه با مواد مخدر است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.