الکاظمی و پمپئو درباره همکاری طولانی مدت امنیتی اقتصادی تبادل نظر کردند
الکاظمی و پمپئو درباره همکاری طولانی مدت امنیتی اقتصادی تبادل نظر کردند
وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر عراق درباره اصلاحات اقتصادی، همکاری طولانی مدت امنیتی و توجه به توافقنامه استراتژیک دو کشور تبادل نظر کردند.

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه با اعلام خبر دیدار مایک پمپئو و مصطفی الکاظمی، افزود: دو طرف گفت‌وگوی استراتژیک بین دو کشور را مرور و بر اصول مورد توافق طرف‌ها در چارچوب توافقنامه استراتژیک تاکید کردند.

وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا نخست وزیر و دولت عراق را تشویق کرد تا به تلاش‌های خود در توجه به مطالبات مردم عراق برای یک کشور منصفانه و عادلانه ادامه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه پمپئو از انتخابات زودهنگام سال آینده عراق و همچنین  نیاز فوری به توافقنامه بودجه دولت اقلیم کردستان عراق حمایت کرد.

اورتاگس اضافه کرد: وزیر خارجه آمریکا به نخست وزیر عراق وعده داد به کار در شیوه‌های توجه به چالش‌های عظیم اقتصادی که عراق با آن به ویژه در مقابله با کووید-۱۹ و کاهش قیمت نفت، ادامه دهند.

وی تصریح کرد: دو طرف همچنین بر تداوم تصویب اصلاحات اساسی اقتصادی در عراق و تقویت روابط اقتصادی آمریکا- عراق تاکید کردند که به نفع هر دو کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر عراق همچنین درباره راه‌هایی بحث کردند که از طریق آنها آمریکا می‌تواند به بهترین وجه به پشتیبانی طولانی مدت از نیروهای امنیتی عراق و نهادهای امنیتی غیرنظامی ، از جمله تلاش‌های عراقی برای اصلاحات بخش امنیت داخلی ادامه دهد.

الکاظمی در صدر هیاتی شامگاه سه‌شنبه برای دیدار با مقامات و شرکت‌های عراقی به واشنگتن سفر کرده است.