امتحانات نهایی پایه دوازدهم در ۲۳۹ حوزه امتحانی گیلان آغاز شد
امتحانات نهایی پایه دوازدهم در ۲۳۹ حوزه امتحانی گیلان آغاز شد
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از امروز "شنبه" با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۲۳۹ حوزه اجرا آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از امروز “شنبه” با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۲۳۹ حوزه اجرا آغاز شد.

نادر جهان آرای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امتحانات ۲۰ هزار و ۳۱۷  نفر از دانش آموزان متوسطه دوم پایه دوازدهم در رشته های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی از امروز به صورت حضوری در ۲۳۹ حوزه اجرا در ۳۴ منطقه آموزش و پرورش آغاز شده، این امتحانات تا شانزدهم تیرماه ادامه دارد و دانش آموزان پیش دانشگاهی و سوم نظام قدیم نیز در این آزمون شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه های اجرای آزمون دانش آموزان در استان گیلان امسال برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است، افزود: سال گذشته در لوشان، منجیل و رستم آباد حوزه اجرا نداشتیم اما امسال در این شهرها نیز حوزه امتحانی در نظر گرفتیم.

وی بیان داشت: در کنار ناظران، مراقبان، رئیس حوزه و منشی، یک نفر به عنوان مربی بهداشت پی گیری امر سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت از حوزه های اجرا را انجام می دهند ضمن اینکه حوزه های اجرا از قبل ضدعفونی شده و تمهیدات مقدمات لازم برای ایجاد فضای خوب برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از خانواده های دانش آموزان پایه دوازدهم استان خواست تا با توجه به برگزاری کشوری و نهایی آزمون این پایه، همراهی خوبی با دانش آموزان داشته و اضطراب و نگرانی نداشته باشند، حوزه های امتحانی کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده است.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم نیز بر اساس تصمیمات شورای اولیای مدارس با تعیین ساعت و روزهای امتحان به صورت داخلی در حال برگزاری است، اظهار داشت: امتحانات ۳۰ هزار و ۴۰۰ دانش آموز پایه نهم به صورت حضوری از هفته گذشته در واحدهای آموزشی استان گیلان آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه دارد.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.