امنیت دانش‌آموزانمان با کیست!
امنیت دانش‌آموزانمان با کیست!
معین نیوز_یونس رنجکش/خبرهای ناگوار از مسمومیت های زنجیره‌ای در مدارس دخترانه که از قم شروع و به سایر استان‌ها نیز در حال سرایت است موضوعی خاص و شبهه افکنانه در فضای اجتماعی این روزها است که نگرانی ختیی جدی در جامعه ایجاد کرده است.

خبرهای ناگوار از مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس دخترانه که از قم شروع و به سایر استان‌ها نیز در حال سرایت است موضوعی خاص و شبهه افکنانه در فضای اجتماعی این روزها است که نگرانی ختیی جدی در جامعه ایجاد کرده است.

این مسمومیت های زنجیره ای که تکرار آن موجب وحشت عمومی و اضطراب شده است از عوامل ان از دست داشتن گروهی موسوم به هزاره نگر ها و یا عناصر دیگر به طور غیر رسمی یاد می شود که این عنوان خبر ساز تر شده است.

موضوعی که دانش آموزان مدارس را درگیر آسیب کرده است تهدید کمی نیست و موجب برهم خوردگی نظم اجتماعی و تهدیدات روانی در کنار سایر اتفاقات دیگر پسا آن خواهد شد.آنچه اکنون حائز اهمیت است و حتی یکی از نمایندگان نیز در واکنش به این موضوعرخواستار تعطیلیرمدارس و ادامه تحصیل در فضای مجازی شده است پیگیری جدی تر مسوولان به ویژه وزارت آموزش وپرورش به عنوان متولی اصلی حفظ و صیانت از محیط های آموزشی را می طلبد.

بطور یقین دستگاههای امنیتی اجازه گسترش تهدیدات و ایجاد حفره های امنیتی اینچنین را نخواهند داد اما سرعت و دقت در زمان برخورد با سناریوهایی که نوشته شده است بسیار حائز اهمیت است.

اینگونه اقدامات و تهدیدات در چنین شرایطی از سوی گروههای تندرو با کج فهمی ها باید جدیدی تر مورد توجه قرار گرفته و به آن نگاه ویژه شود زیرا رفع نگرانی های تولید شده در فضای آموزشی کشور و خانواده ها امری حیاتی است.

امروز جامعه و خانواده‌ها و دانش آموزانی که دل در امنیت و آرامش در کشور سپرده‌اند انتظار دارند اینگونه وقایع به سرعت رسیدگی و عوامل آن شناسایی و به مجازات برسند و این حداقل اقدام مسولان مربوطه در این زمینه است که تا فرصت هست پیشگیری کنند.