انتخاب شهردار رشت باز به وقت دیگر
انتخاب شهردار رشت باز به وقت دیگر
معین نیوز _جلسه انتخاب شهردار رشت که قرار بود غروب امروز "چهارشنبه" برگزار شود به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء برای دومین بار طی هفته جاری برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی کلانشهر رشت فاطمه شیرزاد، احمد رمضانپور نرگسی، حامد عبداللهی، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، محمدحسن عاقل منش و بهراد ذاکری حضور داشتند و  محمدحسن علیپور، حجت جذب، فرهام زاهد و سید امیرحسین علوی از غایبان جلسه بودند.

بهراد ذاکری در جلسه غیررسمی در شرایط به حد نصاب نرسیدن در اعتراضی جلسه را ترک و حجت جذب پس از اعلام ختم جلسه ورود کرد.

پیش از شروع جلسه رسمی بهراد ذاکری در اعتراض خطاب به احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای اسلامی رشت گفت: با اجازه چه کسی و بر اساس چه قانونی جلسه را ٢ ساعت با تاخیر برگزار کردید.

وی اظهار داشت: امروز هم قرار بود جلسه ساعت ١٧ برگزار شود اما اکنون بیش از یک ساعت از این مدت گذشته اما ما همچنان نشسته ایم و به حد نصاب هم نرسیده است.

وی بعد از این گفته ها جلسه را ترک کرد.

رییس شورای اسلامی  رشت در جلسه غیررسمی شورا گفت: قانون به ما اختیارات،و شرع وظایفی داده که بر مبنای آن عمل کنیم.

احمد رمضانپور نرگسی  با بیان اینکه اکنون شرایطی پیش آمده که خیلی به نفع شهر و جامعه ما نیست ، اظهار داشت: دو روز گذشته اعلام کردیم که جلسه انتخاب شهردار با ٢ ساعت تاخیر یعنی ساعت ٢٠ برگزار شود تا برای انتخاب شهردار رایزنی کرده و به تفاهم برسیم.

وی خاطر نشان کرد: همانطوری که شورا و شهردار بدون همدیگر نمی توانند کار کند شورای شهر و شهردار بدون همراهی و همکاری مدیران قضایی نمی توانند کار کند.

وی با بیان اینکه شهر نباید بدون شهردار بماند، اضافه کرد: در این شرایط از نیروهای قضایی و امنیتی کمک می گیریم .

نرگسی بیان داشت: یادمان نرفته که در همین دوره شورا برای انتخاب شهردار چهار بار جلسه تشکیل نشد فرماندار وقت ورود کرد باز هم جلسه برگزار نشد.

رییس شورای اسلامی رشت با عذرخواهی از  خبرنگاران  و مردم  بیان داشت: قانون به ما اجازه داده تا سه ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم.

برای برگزاری جلسات شورای اسلامی کلانشهر رشت باید حداقل هشت نفر حضور داشته باشند.

شامگاه دوشنبه گذشته نیز جلسه انتخاب شهردار رشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء برگزار نشده بود.

ناصر حاج محمدی شهردار پیشین رشت بیست و چهارم ماه گذشته با رای هشت عضو شورای اسلامی این کلانشهر برکنار شده بود.

در جلسه شورای اسلامی رشت در عصر دوازدهم شهریور ماه، شهردار رشت برای پاسخگویی به هشت سوال بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت حضور یافته بود که پس از رای گیری، ۶ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند، اعضای شورا در جلسه بعدی نسبت به رای گیری استیضاح شهردار رشت اقدام کردند که در نهایت ۶ عضو به استیضاح رای دادند.

شهرداری رشت دارای پنج منطقه و ۱۰ سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، ۱۱ عضو دارد.