انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران تخلف است
انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران تخلف است
استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان ها مسئول پیشبرد سیاست های عمومی دولت هستند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه انتصاب مدیران شهرستانی موظف به هماهنگی با فرمانداران هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان ها مسئول پیشبرد سیاست های عمومی دولت هستند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه انتصاب مدیران شهرستانی موظف به هماهنگی با فرمانداران هستند.

 به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی  استانداری گیلان؛ ارسلان زارع ر در جمع فرمانداران سراسر استان  افزود: اگر مدیر دستگاهی چنین اقدامی انجام نداد، تخلف است و باید از سوی فرمانداران به استانداری گزارش شود.

وی عنوان کرد : همچنین مدیران کل دستگاه های اجرایی موظفند برای حضور در شهرستان ها به فرمانداران اطلاع دهند و سفرهای شهرستانی با هماهنگی قبلی انجام پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به شعار جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال‌جاری نامگذاری شده و نیز برنامه های مشخص دولت دوازدهم برای تحقق این شعار افزود: بنا به دستور رئیس جمهوری در این خصوص کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شده و لازم است با همت بلند تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران برنامه ریزی های مناسب را داشته باشیم.

وی توسعه استان را در گرو حرکت شتاب گونه خواند و ادامه داد: برنامه ریزی ها در این ارتباط مدون شده و در این مسیر برداشتن گام های موثر، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تشکیل منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از مواردی است که باید به آنها توجه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان توسعه را ارتقای شاخص های کیفی زندگی و جامعه خواند و با تأکید بر لزوم انجام برنامه ریزی های کمی با در نظر داشتن کیفیت گفت: باید از منابع موجود استفاده بهینه کرده و شاخص های کمی رشد را بهبود ببخشیم.

وی به فرمانداران تأکید کرد که از پروژه ها و طرح های شهرستانی، بازدیدهای منظم و مستمر داشته باشند و ضمن تشدید دامنه نظارت ها بر جذب تسهیلات تکلیفی رونق تولید، پیشرفت فیزیکی طرح ها را به طور مداوم، بررسی و نسبت به آسیب شناسی چالش های پیش رو اقدام کنند تا طرح های نیمه تمام، تکمیل و در موعد مقرر طبق تعهدات به مردم تحویل شود.

استاندار گیلان با اشاره به ۹۵ پروژه مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری و با تأکید بر ضرورت توجه به برش شهرستانی برنامه توسعه گیلان ادامه داد: مفهوم شعار تعیین شده امسال آن است که با هدف گذاری های کمی، برای نیل به توسعه و رشد اقدام کنیم.

وی ادامه داد: دولت برای جبران بخشی از خسارت های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، پرداخت تسهیلاتی را در نظرگرفته که لازم است آگاهی بخشی های کافی برای ثبت نام کارآفرینان و واحدهای اقتصادی زیان دیده در سامانه کارا صورت گیرد تا تسهیلات بخش کرونا جذب شود.

وی توجه به محورهای ۳۰ گانه اقتصادی تعیین شده از سوی وزارت کشور و لزوم جدیت فرمانداران در این خصوص را از دیگر انتظارات خود از فرمانداران عنوان و تصریح کرد: باید به دستاوردها و خدماتی که بهره‌مندی بیشتری برای مردم دارد، توجهی فزون تر شود.

زارع تعامل سازنده و قانونمند با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را گفتمان کاری خویش ذکر و تصریح کرد: این رویکرد موجب هم افزایی و پیشبرد بهتر امور می شود.

وی بر ضرورت اولویت قرار دادن افزایش مشارکت مردم و آرامش اجتماعی و نیز تأمین امنیت تأکید و خاطرنشان کرد: در چنین صورتی می توانیم رضایت مردم در خدمتگزاری جلب کنیم.

وی افزود: بایدفرمانداران نسبت به ارائه خدمات به مردم از سوی نهادهایی همچون شهرداری ها و دهیاری ها نیز نظارت کافی داشته باشند و همچنین بر مدیریت ساماندهی مشکلات در بخش هایی همچون آب، برق، کشاورزی و طرح‌های هادی روستایی اهتمام ورزند.

نماینده عالی دولت در گیلان در خاتمه سخنانش با یادآوری ۲۴ خردادماه و اعتمادی که مردم به گفتمان تدبیر و امید کرده و رویکرد اعتدالی را برای اداره کشور برگزیدند، افزود: لازم است همت خود را بیش از پیش برای ارائه خدمت خالصانه به همه مردم جزم کرده و بیشتر از قبل، برای توسعه و آبادانی گیلان سرافراز، بکوشیم.