اهتمام بیشتری به نمازخانه های بین راهی گیلان شود
اهتمام بیشتری به نمازخانه های بین راهی گیلان شود
معین نیوز_استاندار گیلان با بیان اینکه نماز فریضه ای واجب است،گفت: اهتمام بیشتری به نمازخانه های بین راهی گیلان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی در جلسه ستاد اقامه نماز استان گیلان در استانداری اظهار داشت: برای بهینه سازی نمازخانه های بین راهی و تجهیز آنان به امکانات اولیه مناسب باید توجه بیشتری شود و ضعف موجود در این نمازخانه ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی واجب تر از نماز نیست مگر در شرایط حیاتی ، افزود: سعی کرده ام جلسات استانداری با وقت نماز تداخل نداشته باشد ضمن اینکه در سفرهای شهرستانی نیز این مهم مورد توجه قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا از نزدیک ٢ سال گذشته و بسته شدن اماکن عمومی بیان داشت: برپایی نماز جماعت در این مدت کاهش یافته بود اما اکنون شاهد برپایی این فریضه هستیم.

وی با تاکید بر این مطلب که دستگاه های اجرایی باید ضمن  برگزاری نماز جماعت به انجام کار ارباب رجوع نیز توجه کنند، اظهار داشت: زمان برگزاری نماز در دستگاه ها طولانی نشود، از مستحبات کاسته شود تا به کار ارباب رجوع رسیدگی گردد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نماز باید در ادارات در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: برای زدودن ناپاکی باید به سمت پاکی ها و خوبی ها رفت که نماز یکی از این خوبی ها و زیباترین فریضه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ساخت مسجد باید از مشارکت مردم بهره مند شد، اضافه کرد: ساخت برخی از مصلی ها چند سال است که در برخی مناطق گیلان از جمله بندرانزلی و شفت آغاز شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده است که می توان از مشارکت مردم بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: می توان از ظرفیت خیرین در موضوع نمازخانه ها نیز بهره مند شد.

وی بیان داشت: نزدیک به وقت نماز با پخش قرآن و اذان در دستگاه های احرایی استان گیلان فضای ملکوتی ایجاد شود ضمن اینکه با انجام کارهای فرهنگی و ترویج نماز دانش آموزان در مدارس و دانشجویان در دانشگاه ها برای اقامه نماز جذب شوند و اقدامات سختگیرانه انجام نشود.