اولویت تامین گاز، مشترکان بخش خانگی است
اولویت تامین گاز، مشترکان بخش خانگی است
معین نیوز_مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به استفاده نیروگاههای استان(سه نیروگاه) از سوخت دوم گفت: اولویت، حفظ و تامین گاز مشترکان بخش خانگی است.

حسین اکبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شبکه سراسری گاز و سرمای زیاد در برخی استان های کشور افزود: برای تامین گاز مردم در زمستان برنامه ریزی های لازم انجام شده در این راستا نیروگاه ها از سوخت دوم استفاده می کنند و به صنایع پر مصرف نیز اخطار قطع داده می شود و در صورت ضرورت گاز آنها نیز قطع شده و باید از سوخت دوم استفاده کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی گفت: اگر حتی مشترکان یک درجه دمای هوای خانه خود را با کمتر کردن شعله های گاز کاهش دهند، شش درصد در مصرف گاز استان صرفه جویی می شود.

وی یادآور شد:برای تامین گاز مشترکان خانگی همچنین در حال حاضر ادارات،  سازمان ها و مدارس نیز پایش می شوند که حدود ۶ هزار و ۸۰۰ مورد بازدید از ادارات گیلان به منظور پایش گاز مصرفی آنها از اول دیماه تا کنون انجام شده و از این تعداد بازدید انجام شده یک هزار و ۷۲۴ مورد اخطار داده شد و گاز ۹۴۱ مورد  از اماکن دولتی نیز قطع گردید.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان همچنین از طرح  بهینه سازی مصرف سوخت گاز طبیعی موتورخانه های قدیمی و پرمصرف در استان خبر داد و افزود: اجرای این طرح برای مشترکان مذکور رایگان و هزینه های مربوطه بعهده شرکت گاز بوده وآغاز این طرح بزودی  از طریق روابط عمومی شرکت گازاستان گیلان اعلام خواهد شد.

بیش از یک میلیون و ۱۲۲ هزار مشترک (۹۸ درصد خانوارهای شهری و روستایی استان) از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.