ایجاد شهرک اختصاصی پالت سازی از اولویت ها و نیاز گیلان است
ایجاد شهرک اختصاصی پالت سازی از اولویت ها و نیاز گیلان است
معین نیوز_مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: ایجاد شهرک صنعتی اختصاصی پالت سازی و ساماندهی این نوع مشاغل از نیازها و اولویت های برنامه ریزی استان گیلان است .

دکتر یونس رنجکش در کمیته فنی ستاد ساماندهی ستاد زراعت چوب استان گیلان  افزود: با توجه به تصمیمات ستاد زراعت چوب استان  و پیشنهادات ارائه شده در خصوص ایجاد شهرک  اختصاصی پالت سازی  و ساماندهی فعالان این صنعت در استان باید تلاش شود  تا با همکاری منابع طبیعی عرصه ای مناسب به این امر اختصاص یابد.

وی اظهار داشت : اجرای طرح زراعت چوب که به عنوان سیاستی راهبردی در استان پیگیری می شود با تکمیل زنجیره های ارزش   آن در صنایع وابسته به چوب  و ساماندهی مشاغل خرد می تواند ضمن ایجاد اشتغال منبع در آمدی خوبی در اقتصاد استان گیلان باشد.

وی اضافه کر د : اقدامات اتخاذ شده در ستاد زراعت چوب گیلان از سال ۹۸ تاکنون موجب ساماندهی و برنامه ریزز های بلند مدت برای تامین نیازهای صنایع وابسته بویزه صنایع سلولزی بزرگ استان شده است که ساماندهی مشاغلی چون پالت سازی بویژه در غرب استان از اودویت در لین زمینه برخوردار است.

به گفته وی در زمینه صنعت پالت سازی استان گیلان با توجه به وجود بازار کار و نامین نیاز مراکز بزرگ صنعتی و وجود سرمایه گذاران فعال در این بخش به عنوان یک قطب تولیدی مورد توجه قرار دارد.

وی  ادامه داد: این کسب و کار هم اکنون اشتعال تعداد قابل توجهی از جوانان و استادکاران را به خود جلب کرده است و در صورت توسعه و ساماندهی این مشاغل در استان ظرفیت های بیشتری را در اشتغال و گردش اقتصادی می تواند ایجاد کند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یاد اور شد :  در کمیته فنی مرتبط با این موضوع تصمیماتی نیز در راستای بررسی عرصه های  قابل واگذاری برای ایجاد شهرک اتتصاصی  پالت سازی  اتخاذ گردیده است

رنجکش تاکید کرد: برای تحقق شعار  اشتغال، پشتیبانی و مانع زدایی در سال جاری باید  تلاش شود در راستای تولید بهتر و بیشتر، فرصتهای جدید کسب و کار ها  در استان ساماندهی شود.