ایران پیرترین تیم جام جهانی، این فقط یک آمار است
ایران پیرترین تیم جام جهانی، این فقط یک آمار است
معین نیوز_پیش از شروع جام جهانی 2022 از تیم ملی فوتبال ایران با میانگین سنی 28.9 به عنوان پیرترین تیم شرکت کننده در جام جهانی دوحه یاد شد.

به گزارش “ورزش سه”، البته نمی شود به تیمی که میانگین سنی بازیکنانش ۲۸ است، تیم پیر را اطلاق کرد و به چنین تیمی بهتر است بگوییم یک تیم باتجربه. اما از آنجایی که تیم ملی بالاترین میانگین سنی را در بین تیم های شرکت کننده داشت، از ایران به عنوان پیرترین و از غنا به عنوان جوان ترین یاد شد.

این فقط یک آمار است و آمارها در فوتبال نمی تواند گواه نتیجه باشد. همان طور که تیم ولز در بازی امروز در ۶۲ درصد از زمان بازی صاحب توپ بود اما دیدید که حملات ایرانی ها بیشتر و بهتر بود و در نهایت هم مزد برتری خود را با دو گل گرفت.

نکته جالب در بازی امروز دقایق گل های ایران بود. ۹+۹۰ و ۱۱+۹۰٫ بدون شک اگر ایران یک تیم پیر بود، نمی توانست در این دقایق به گل برسد اما هر چه به زمان پایان بازی نزدیک تر می شدیم ایران به سبب نیاز به گل به تیم دونده تری تبدیل شد و در نهایت با دو گل مزد زحمات خود را گرفت. حتی دیدیم رامین رضاییان که از ابتدا یکی از بازیکنان حاضر در ترکیب تیم بود، در دقیقه ۱۰۱ بازی در موقعیت گل قرار گرفت و با ضربه هوشمندانه ای که به توپ زد، پیروزی ایران در برابر ولز را به خاطره شیرین تری تبدیل کرد. بی جهت نیست که می گویند سن در فوتبال یک عدد است.