این بهانه سازان خوش‌خیال !
این بهانه سازان خوش‌خیال !
معین نیوز_یونس رنجکش/حذف ایران از کمسیون مقام زن در سازمان ملل متحد با رای کشورهای عضو را باید گامی دیگر در مسیر اجماع سازی جهانی برای اعمال محدودیت ها و کاهش حضور در عرصه های دیپلماتیک و فضاهای بین المللی برای کشور بر شمرد...

حذف ایران از کمسیون مقام زن در سازمان ملل متحد با رای کشور‌های عضو را باید گامی دیگر در مسیر اجماع سازی جهانی برای اعمال محدودیت ها و کاهش حضور در عرصه‌های دیپلماتیک و فضاهای بین المللی برای کشور بر شمرد.این اتفاق هر چه باشد مانند سایر رخدادها که در مسیر کاهش حضور ایران در اینگونه عرصه ها است در جای خود از جایگاه ویژه ای برخوردار و کمترین اثر بخشی آن از دست دادن تریبونی دیگر در نظام بین الملل برای دفاع از جایگاه و منزلت وخواستگاه کشور است.

شاید برای بسیاری از عناصر حاکم بر سرنوشت کشور در این سال ها، از دست دادن اینگونه جایگاهها چندان مهم نباشد و آنگونه که در دور خویش حصار کشیده‌اند چندان به دنیای فراسو نمی نگرند و آنرا مقابله ای و فرصتی دیگر در برابر خیر و شر و دشمنی نظام استکباری برای خود و راه برگزیده‌اشان بدانند ، اما این تصور خلاف نظر آنانی است که از ماهیت اینگونه محافل و سازمان های بین‌الملل در عرصه دیپلماتیک و جنگ و قدرت سیاسی د این عرصه باخبرند. کشور امروز به لحاظ مشکلات داخلی و خارجی با چالش هایی جدی روبرو است که بسیاری بدخواهان برای رسیدن به منافع خویش زمینه ساز این مشکلات و چالش ها شده اند و از هیچ تلاشی در صربه زدن به کشور و منافع ملت کوتاهی نخواهند.

امروز در مسیر تفسیرهای غیر کارشناسی بهانه های بسیاری به دست بدخواهان ملت داده می شود که متاسفانه آسیب های بسیاری نصیب کشور شده است و در این راه در پیش گرفته شده چندان قصد کوتاه آمدن نیست.

بابد بپذیریم که در مناسبات دیپلماتیک بستن هر روزنه ای موجب قطع ارتباط با دنیا و کاهش اثر بخشی در کسب منافع ملی است و چه بسا با هر ایده و مرام حکمرانی که در ذهن است حضور در این عرصه می تواند راهگشاتر باشد.

خطر جدی در برابر ملت ایران اجماعی است که در دنیا علیه ایران شکل گرفته است و این اجماع می رود تا تهدیدات جدی تری متوجه کشور و مردم و نظام کند.اکنون باید تا زمان باقی است از خوش خیالی دست کشید و با ابزار روابط دیپلماتیک منافع ملی را پیگیری و بهانه در دست بدخواهان نداد!