این شازده و سمت چپکی!
این شازده و سمت چپکی!
معین نیوز_یونس رنجکش/سفر رضای ۶۲ ساله پهلوی که از او به عنوان اپوزسيونی تغییر یافته در مقابل جمهوری اسلامی یاد می‌شود و حکم نمایندگی چند صد هزار نفری از برخی مخالفان را هم در فضای مجازی در جیب دارد در سفر به تل آویو جنجالی برپا کرده است...

سفر رضای ۶۲ ساله پهلوی که از او به عنوان اپوزسیونی تغییر یافته در مقابل جمهوری اسلامی یاد می‌شود و حکم نمایندگی چند صد هزار نفری از برخی مخالفان را هم در فضای مجازی در جیب دارد در سفر به تل آویو جنجالی برپا کرده است.

او که با کلاه مخصوص یهودی همزمان با ماه رمضان مسلمانان به عبادت کنار دیوار مقدس خاخام ها دیده شده است و در  نشستی که با نتانیاهو نخست وزیر  رژیم صهیونیستی از او برجای ماند، چالش هایی را از ماهیت و اهداف پشت پرده خود و سفرش بر انگیخت.

این سفر و قرار گرفتن در کنار منفور ترین نخست وزیر دوران اسرائیل و در شرایط بی‌ثبات این کشور شاید مهمترین نقدها بر او باشد که به محاسبه حساب و کتاب سیاسی او برگردد!

این شازده دور از وطن که سال‌ها است به هر دری می زند نا سلطنت برباد رفته خاندانش را آن هم در دوران فروپاشی سلطنت‌های آن شکلی پس گرفته و احیا کند، اینک در سمتی ایستاده که معلوم نیست در تغییرات پیش روی دنیای سیاست شرق و غرب چه سرنوشتی برای او رقم خواهد خورد و ریسک اینگونه حرکت‌ها می ارزد؟

او اینک با مالیدن پی.هزینه‌های بالای این سفر  در این شرایط زمانی و دست و دل دادن به دولت پر چالش و حاشیه اسرائیل و انتخاب سمت چپکی تاریخ آن هم مقابل ملتی ضربه خورده از این کشور ، باید دید آیا تارک سیاست خواهد شد یا پشت پرده خبرهای دیگری است!

با همه دست و  پا زدن‌های این شازده و شازده‌های اشتباهی و بازی، بازی سازان قدرت در داخل و خارج اینگونه حرکت‌ها هم خالی از سناریوها نباید باشد و  شاید هم نمایشی برای انحراف مسیرها و اشتباهی و چپکی نشان دادن اصل ماجرا باشد !

حال که بازی گردانان قدرت سیاسی در روابط بین الملل خوابهای جدیدی دیده اند، باید هوشیار بود و اگر هم این شازده هاچندان جدی نباشند اما مهره بازی‌اند!

  • نویسنده : یونس رنجکش