این همه یکدستی و هیچ!
این همه یکدستی و هیچ!
معین نیوز_یونس رنجکش/سخنان فاطمی امین وزیر معزول صمت در مجلس برای آخرین دفاع خود کلید واژه مهمی داشت و آن هم وجود مافیایی قوی در صنعت خودرو که پاشنه آشیل وزیر برای به زیر کشیدنش بود...

سخنان فاطمی امین وزیر معزول صمت در مجلس برای آخرین دفاع خود کلید واژه مهمی داشت و آن هم وجود مافیایی قوی در صنعت خودرو که پاشنه آشیل وزیر برای به زیر کشیدنش بود.

او با اشاره به حجم بالای رانت و تخلفات و تهدید مدیران این وزارتخانه از سوی این باند مافیایی پرده از راز ناتوانی در برابر آنان برداشت که با یکدست شدن همراهان در قوای سه گانه کشور هم توان مقابله‌ با آنان وجود ندارد که خود داستان تازه‌ای است!

دولت سیزده که با شعارهای رفع مشکلات مردم و عدم گره زدگی معیشت جامعه به خارج و برجام و تاکید بر تولید و توان داخلی و از این دست شعارها بر سر کار امد با چنان چالش هایی در این کمتر از دوسال از افزایش بی سابقه و افسار گسیخته قیمت‌ها و نورم و رکود و بر جای مانده از تاثیر برجام و تحریم بر سر نوشت کشور و ملت و نطام روبرو شده است که تا کنون جز تغییر تیم اقتصادی راه حل دیگری نیافته و در این مسیر مجلسیان هم دست به کار برای خالی نبودن عریضه شدند.

اکنون با سخنان و کلید واژه‌هایی که وزیر معزول صمت در مجلس رونمایی کرده است و آنرا می‌توان بخش کوچکی از چالش‌های مدیریت و حکمرانی اقتصادی دولت دانست اولین اولویت باید در این شرایط یکدستی همراهان برای پیشبرد اهداف و بر نامه‌هایی که در مسیر رفاه ملت شعارش را داده‌اند مبارزه و برخوردی جدی با این مافیاها و رانت ویژه خواران باشد.

دولت باید بیش از آنکه اسیر محفلی‌ها برای چسباندن باند و گروه‌های وابسته به خود به بدنه‌های اجرایی و مدیریت سرنوشت کشور شود باید اعتماد به متخصصین و باز کردن حلقه همراهان معتقد به توسعه ملی راهی نو دراندازد و اگر جزین باشد ره به جایی نخواهد برد زیرا وقتی وزیر دولت از ناتوانی در این مبارزه سخن به میان می‌آورد ملت را چه انتظار!

  • نویسنده : یونس رنجکش